نصب پنج شیر هیدرانت در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به منظور تسریع در آبگیری خودروهای آتش‌نشانی و افزایش سرعت امدادرسانی در مواقع آتش‌سوزی، پنج شیر هیدرانت با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد ریال در خیابان‌های قدس، بهشت، کوهانستان، شهید حجازی و آتشگاه نصب شده است.

‌به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر با بیان اینکه یکی از راه‌های کم‌هزینه در آتش‌نشانی برای مدیریت حادثه را ایجاد شبکه شیرهای هیدرانت است، اظهار کرد: هدف از نصب شیر هیدرانت تسریع در آبگیری خودروهای آتش‌نشانی و افزایش سرعت امدادرسانی در مواقع آتش‌سوزی و بحران است.

وی ادامه داد: در واقع نصب یک شیر هیدرانت به عنوان یک منبع پایدار اطفایی در ایجاد سرعت عمل مناسب در حوادث آتش‌سوزی به‌ویژه در محل‌هایی که امکان تردد خودرو وجود ندارد یا اعزام خودروهای زیاد باعث ترافیک سنگین می‌شود، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: شیر هیدرانت از جمله تجهیزات ثابت اطفای حریق است که این شیرها در معابر و خیابان‌های شهر و محوطه اماکن اشتعال‌زا، بازارها، مراکز تجاری و مسکونی به منظور آبگیری خودروهای آتش‌نشانی نصب می‌شود.

وی افزود: خروجی شیر هیدرانت یک انشعاب اصلی چهار اینچی است که با پمپاژ قابل نصب در کمترین زمان ممکن تانکر خودروهای آتش‌نشانی را در مواقع بحران و حادثه، آبگیری می‌کند.

قاضی‌عسگر با اشاره به تهیه و نصب شیرهای هیدرانت در محدوده منطقه ۹ تصریح کرد: پنج شیر هیدرانت با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد ریال در خیابان‌های قدس، بهشت، کوهانستان، شهید حجازی و آتشگاه نصب شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با پیگیری واحد زیباسازی منطقه، تابلوی ایستگاه شماره هشت آتش‌نشانی واقع در خیابان آتشگاه به دلیل فرسودگی با ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار تعویض و نصب شد.

کد خبر 631548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.