اقلام اساسی با نرخ دولتی برای بسته‌های حمایتی ارائه نمی‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بروجن گفت: فعالان عرصه خدمت‌رسانی به نیازمندان، از همراهی نکردن نهادهای ذی‌صلاح در تخصیص اقلام اساسی با نرخ دولتی جهت تامین بسته‌های حمایتی به موسسات گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا قدمی امروز _پنجشنبه پانزدهم دی_ در حاشیه جلسه هم‌اندیشی شورای اسلامی با مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری شهر بروجن به میزبانی شورای اسلامی شهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه اعضای شورای اسلامی، مسئولان مؤسسات و مراکز نیکوکاری، رؤسا و کارشناسان ادارات کمیته امداد و بهزیستی شهرستان بروجن حضور داشتند، مسئولان مؤسسات گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود ارائه دادند و درخواست‌ها، گلایه‌ها و کمبودهای مجموعه‌های خود را مطرح کردند.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را تعامل بیشتر و بهتر شورا با مؤسسات و ارتباط قوی‌تر و هم‌پوشانی مؤسسات با یکدیگر و ارائه خدمات بیشتر به نیازمندان دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بروجن افزود: فعالان عرصه خدمت‌رسانی به نیازمندان از همراهی نکردن نهادهای ذی‌صلاح در تخصیص اقلام اساسی با نرخ دولتی جهت تأمین بسته‌های حمایتی به مؤسسات گلایه دارند.

وی تصریح کرد: در مورد استمرار و تداوم این جلسات پیشنهاد شد یک نفر دبیر از جمع مسئولان مؤسسات انتخاب شود و با همراهی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بروجن به صورت فصلی برگزار شود، همچنین جلساتی با برخی از مدیران کل استانی همچون کمیته امداد و بهزیستی جهت کمک به رفع مشکلات موجود در مراکز برگزار شود.

قدمی گفت: کار خیر در جامعه و کشور ما از فرهنگی دیرینه برخوردار است و با جان مردم ما عجین شده است، ادیان الهی همواره بر دستگیری و خیررسانی به افراد آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده تاکید فراوان داشتند و کار خیر را سبب رستگاری، سلامت روحی و زدودن گناهان برشمردند.

وی ادامه داد: طبق این تعاریف، نیکوکاری و دستگیری از همنوع، از فضائل اخلاقی قلمداد می‌شود که به رشد و تکامل معنوی فردی می‌انجامد، خیران کسانی هستند که به حکم وظیفه دینی و اخلاقی یعنی بر اساس تعالیم و آموزه‌های دینی، یا بر اساس اصول و اخلاق انسان‌گرایانه و بشردوستانه، نسبت به مشکلات سایر همنوعان خود واکنش نشان می‌دهند و سعی دارند در رفع مشکلات آنها از جمله مشکلات مالی، درمانی و آموزشی بکوشند و از سختی افراد یا اقشار آسیب‌دیده بکاهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بروجن تصریح کرد: فارغ از نیت خیران که بر اساس اصول اخلاق انسانی و بشردوستی یا اصول دینی شکل گرفته باشد، خیران هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و نتیجه کار آنها تأثیرات مثبت و سازنده‌ای برای فرد و جامعه در پی دارد که نمی‌توان از آنها غفلت کرد.

کد خبر 631535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.