جابه‌جایی صنایع؛ راهکار رفع آلودگی هوای اصفهان/افزایش ۵ برابری آسفالت معابر در اردبیل

پر بازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جابه‌جایی صنایع از محدوده شهر؛ راهکار رفع آلودگی هوای اصفهان، نیروگاه هر ساعت ۴۰ هزار لیتر مازوت می‌سوزاند، ضرورت تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های خیران، لزوم اولویت‌بندی پروژه‌های هدایت و دفع آب‌های سطحی شهرکرد، افزایش پنج برابری آسفالت معابر در مناطق کم‌برخوردار، تداوم فعالیت دفاتر کارگزاری یزد، ضرورت رفع معضل سد معبر در شیراز، ضرورت حمایت از سرمایه‌گذار ورزشی در زرند و لزوم کمک دولت در طرح مکانیزه آبیاری فضای سبز همدان را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

جابه‌جایی صنایع از محدوده شهر؛ راهکار رفع آلودگی هوای اصفهان

مهدی اسماعیلی، سخنگوی شورای اسلامی استان اصفهان با بیان این‌که چنان‌چه فکری اساسی به حال آلایندگی‌ها نشود، طی سال‌های آینده با شرایط بسیار سختی مواجه خواهیم بود، اظهار کرد: آلودگی هوای استان اصفهان و برخی شهرهای صنعتی استان امروزه به قصه‌ای پر غصه تبدیل شده است که با فرا رسیدن زمستان بیش از هر زمان خودنمایی می‌کند.

اسماعیلی جابه‌جایی صنایع از محدوده شهرهای استان اصفهان را کلید طلایی برای مقابله با آلودگی هوا دانست و ادامه داد: زمان آن رسیده است که صنایع آلاینده از محدوده شهرهای اصفهان جابه‌جا شوند و این مسئله‌ای است که باید وارد فاز عملیاتی شود، از سوی دیگر مسئولیت‌هایی که به دستگاه سپرده شده است نیز باید اجرایی شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای کاهش تردد خودروهای شخصی، توسعه حمل‌ونقل عمومی و فضای سبز شهری، همچنین جایگزین کردن طرح‌های علمی و عملیاتی به جای طرح‌های ناموفق ازجمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا در کنار جابه‌جایی صنایع از محدوده شهر، شاهد کاهش آلایندگی‌ها باشیم.

نیروگاه هر ساعت ۴۰ هزار لیتر مازوت می‌سوزاند

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیروگاه با چهار مشعل و هر کدام در هر ساعت ۴۰ هزار لیتر مازوت می‌سوزاند و ضایعات آن در هوا گسترده می‌شود که جای تأسف دارد. تنها راه این است که نهضتی را برای انتقال این صنایع آغاز کنیم، گفت: بخشی از این صنایع خصوصی یا از طریق بورس واگذار شده است؛ در گذشته قانون‌هایی برای انتقال پادگان‌ها و زندان‌ها داشتیم و در حال حاضر به طور جد پیگیر می‌شویم که این صنایع از شعاع اطراف اصفهان خارج شود، ضمن اینکه این صنایع مکلف هستند با فیلترگذاری و تصفیه، اجازه انتشار آلودگی را ندهند اما علاوه بر انجام این اقدامات، با همکاری مردم، دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های قضائی، انتقال این صنایع را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در بهترین نقطه ورودی شهر اصفهان به عنوان اراضی با ارزش، در اختیار این صنایع است، لذا پیشنهاد این است این صنایع اعم از عمومی، خصوصی و واگذار شده به عموم مردم در بورس، با مالکیت خود آن صنایع، به سمت شهرک علمی و تحقیقاتی که شامل صنایع پاک، غیر آلاینده و بدون نیاز به آب است، برود و در این راستا در محل جدید استقرار صنایع، زمین‌ها ارزش افزوده پیدا می‌کند، اشتغال دو چندان ایجاد می‌شود و دستگاه‌های دولتی که متولی تعیین کاربری هستند در خصوص آزادسازی زمین‌های این صنایع پس از خروج همراهی خواهند داشت.

ضرورت تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های خیران

سیاوش سلیمانی، رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: زمین یک فرد خیر به متراژ هزار مترمربع در شهر دشتک از توابع شهرستان اردل از سال ۱۳۹۸ به‌منظور احداث سالن چند منظوره توسط هلال احمر استان کلنگ‌زنی و فونداسیون، کف و سوله آن نصب شده است.

سلیمانی تصریح کرد: جهت ادامه کار این سالن چند منظوره در شهر دشتک نیاز به همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و هلال احمر است، چراکه سرانه ورزشی برای هر نفر در کشور یک متر مربع در نظر گرفته شده در حالی که در استان چهارمحال و بختیاری این سرانه ۳۰ سانتی‌متر است که این خود اجحاف در حق مردم است.

وی افزود: با توجه به این‌که تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های خیری در اولویت بوده است این پروژه تاکنون تأمین اعتبار نشده است.

لزوم اولویت‌بندی پروژه‌های هدایت و دفع آب‌های سطحی شهرکرد

یوسف صادقی، نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: تعمیر و مرمت جداول به‌منظور هدایت روان‌آب‌ها و لایروبی مسیل‌ها، کانال‌ها و حفر چاه‌های جذبی به‌صورت ویژه مورد توجه شورای اسلامی شهر قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت اولویت‌بندی پروژه‌های هدایت و دفع آب‌های سطحی شهرکرد تصریح کرد: شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد در قالب طرح‌های عمرانی، برنامه مدونی برای کاهش و رفع معضل آب‌گرفتگی در معابر شهری دنبال می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد اضافه کرد: معاونان و مدیران شهرداری طبق یک برنامه‌ریزی منظم که به‌زودی تنظیم و ابلاغ خواهد شد، باید نسبت به ارائه برنامه کاری، اهداف بلندمدت، کوتاه‌مدت و عملکرد خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر مبادرت ورزند تا نمایندگان مردم بتوانند نسبت به پایش و ارزیابی عملکرد این مجموعه‌ها اقدام کنند و پاسخگوی مطالبات آن‌ها باشند.

افزایش پنج برابری آسفالت معابر در مناطق کم‌برخوردار

ابراهیم صفری، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: در سال جاری عملیات آسفالت‌ریزی در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر بیش از پنج برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به انتقاد و گلایه دبیران احزاب از شورا و شهرداری اردبیل ادامه داد: شورا و شهرداری نمی‌تواند از وظایف خود فراتر برود و در چارچوب قانون مشخص نقش خود را ایفا می‌کند، البته نظارت بر عملکرد شهرداری وظیفه شورای اسلامی شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در شورای ششم تلاش شده است تا با فراهم‌سازی بستری سالم و دور از تخلفات اداری خدمات شهری برای شهروندان ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل اضافه کرد: برای بازگشایی معابر نیازمند تعریض در منطقه چهار و مناطق کم‌برخوردار بارها شهرداری به صاحبان ملک جهت توافق پیشنهاد و تذکرات لازم را داده است، اما شهروندان همکاری نمی‌کنند.

تداوم فعالیت دفاتر کارگزاری یزد

محمدمهدی نیکونژاد، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: ادامه فعالیت دفاتر کارگزاری به نفع شهر و شهرداری است اما باید اصلاحاتی در روند و کیفیت کار دفاتر کارگزاری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: نظارت کنونی بر دفاتر مورد رضایت نیست و ضرورت دارد نظارت بر دفاتر کار گزاری توسط افراد متخصص و به صورت مداوم انجام شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مناسب‌ترین بخش برای انجام ممیزی املاک، با توجه به آموزش‌های دیده شده، مأموران فنی دفاتر کارگزاری هستند، لذا در کمیسیون نظارت، واگذاری ممیزی املاک موجود در سطح شهر به دفاتر کارگزاری موافقت شد منوط به این‌که خللی در وظیفه اصلی دفاتر کارگزاری که خدمات دهی مناسب و سریع به مردم است، وارد نشود.

وی تاکید کرد: صحت و اعتبارسنجی و تاییدیه فنی اطلاعات ممیزی املاک نیز مقوله بسیار مهمی است که شهرداری موظف است نظارت کافی بر انجام صحیح ممیزی املاک را به صورت دقیق و مؤثر انجام دهد تا بر اساس اطلاعات دریافت شده مدیریت شهری بتواند تصمیمات دقیق و صحیحی اتخاذ کند.

ضرورت رفع معضل سد معبر در شیراز

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر انجام می‌شود، بنابراین قرار شد گروهی که تشکیل شده از نیروهای تخلفات است و کلانتری اجراییات با حکم دادستانی شکل گیرد تا با تشکیل پرونده حقوقی و اعلام جرم به تخلفاتی که انجام شده به سرعت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و رشد قارچ‌گونه در مناطق پنج، شش و ۱۰ شهرداری این طرح آغاز شده است و در مناطق دیگر نیز اجرا خواهد شد.

زارعی خاطرنشان کرد: در معابر اصلی و بروز ترافیک سنگین سد معبر ایجاد شده و چهره شهر را زشت می‌کند و باعث می‌شود سرقت و جرم اتفاق بیفتد و شهروندان از این موضوع رضایت ندارند، بنابراین با توجه به پراکندگی نوع سد معبر در سطح مناطق برای ساماندهی این معضل اداره کل پیشگیری از تخلفات شهری برنامه‌ریزی لازم و بانک اطلاعاتی را تهیه کرده است.

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذار ورزشی در زرند

حامد اسلامیت، مسئول کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر زرند در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با سرمایه‌گذار احداث مجموعه ورزشی تنیس در شهر زرند، اظهار کرد: توجه نکردن به ورزش افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به‌ویژه در بین جوانان را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: بزرگ‌ترین مشکل ورزشی شهر زرند، نبود زیرساخت‌های مناسب در رشته‌های مختلف ورزشی است.

مسئول کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر زرند گفت: حمایت از بخش خصوصی موجب توسعه و پیشرفت ورزش شهرستان می‌شود، در این زمینه از سرمایه‌گذار ساخت مجموعه ورزشی تنیس در شهر زرند حمایت می‌کنیم.

لزوم کمک دولت در طرح مکانیزه آبیاری فضای سبز همدان

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون شهری و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: یکی از ضروریات اجرای پروژه‌های شهری در شرایط کنونی بحران آب، طرح مکانیزه کردن شبکه آبیاری و حذف سیستم سنتی، عملیات خطوط آبرسانی است.

وی افزود: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مبلغ کل طرح مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز شهر را تأمین کند، بنابراین اجرای این طرح کمک دولت را می‌طلبد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به شرایط آب‌وهوایی و اقلیم شهر همدان، گفت: کاشت درختان کم‌آب‌بر و گونه‌های بومی باید مدنظر قرار گیرد.

نظری تصریح کرد: تشکیل پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران در نقاط مختلف شهر مورد تاکید است و با توجه به وضعیت و شرایط نامطلوب زیست‌محیطی این پایگاه‌ها ضروری است.

کد خبر 631502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.