حاج قاسم معتقد بود دایره نظام را نباید آنقدر تنگ گرفت که عده‌ای بیرون بمانند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: حاج قاسم نگاهش این بود که دایره نظام را نباید آنقدر تنگ گرفت که عده‌ای بیرون بمانند.

به گزارش ایمنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده اظهار کرد: آشنایی من با شهید سلیمانی به سال‌های اول جنگ بازمی‌گردد. آن زمان جوان‌ها هم به‌دنبال چهره‌ها بودند، مانند سلبریتی‌های امروز؛ سلبریتی‌های ما آن موقع فرماندهان جنگ بودند. آن زمان من یک رزمنده ساده بودم، اما کسانی مثل شهید سلیمانی، شهید همت، شهید مقدم، شهید خرازی و بسیاری از فرماندهان بزرگ با نام‌هایشان آشنا بودیم و با اسم‌هایشان زندگی می‌کردیم و عشق می‌ورزیدیم.

وی افزود: همکاری نزدیک ما زمانی آغاز شد که او به‌عنوان فرمانده نیروی قدس آغاز به کار کرد که به‌مرور دوستی‌ها و همکاری‌ها گسترده‌تر شد و در دوره ۱۱-۱۲ سال آخر که ختم به شهادتش شد، هم‌زمان با کار ما در نیروی هوافضا شد که ارتباطات روزانه بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: شرایط بعد از شهادت حاج قاسم با حضور میلیونی مردم قدری متفاوت بود. او ازجمله افراد نادری بود که بعد از دوران دفاع مقدس، جنگ برایش تمام نشد. برای بسیاری از فرماندهان و رزمندگان تمام شده بود، اما ۴۰ سال از عمرش را جنگید و به همین دلیل از دیگران متفاوت بود.

سردار حاجی‌زاده درباره دیدگاه‌های حاج قاسم سلیمانی نسبت‌به مسائل داخلی تصریح کرد: او اعتقادش در داخل کشور این بود که ما ۸۵ میلیون نفر جمعیت هستیم که همه در دایره نظام هستند. در این میان برخی افراد هستند که ممکن است مشکلاتی داشته باشند و به بعضی تکالیف درست عمل نکنند. حاج قاسم اعتقادش این بود که ما اینها را نباید سریع از دایره انقلاب کنار بگذاریم و این را به ما هم یاد می‌داد. او به‌صورت برجسته یاد گرفته بود که اگر ناهنجاری در داخل خانواده وجود دارد، خودمان باید آن را حل کنیم.

وی گفت: آغاز مسائل سوریه اوایل با تظاهرات داخلی بود، اما بلافاصله به درگیری مسلحانه کشیده شد که شباهتش با اغتشاشات اخیر در کشورمان همین است و شاهد بودیم که از ابتدا با حمله به پایگاه بسیج و پرتاب کوکتل آغاز شد، برای اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج را خشمگین کنند تا آنها درگیر شوند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: من به خاطر دارم در اوایل ماجرای سوریه، حاج قاسم همین مسائل را در جلسات فرماندهی مطرح می‌کرد و می‌گفت که من دارم تلاش می‌کنم به ارتش سوریه این را یاد بدهم و فرماندهان آنها را متقاعد کنیم که این نقشه دشمن است تا در تله دشمن قرار نگیرید. آنها می‌آیند در بین جمعیت یکی از نظامیان شما را می‌کشند که شما را عصبانی کنند تا مردم را بکشید، آنجا این نگرانی او بود و خیلی درباره این قضیه با رئیس‌جمهور سوریه جلسه می‌گذاشت که در این تله نیفتد.

وی ادامه داد: ما از این تجربه در اغتشاشات اخیر استفاده کردیم و علت اینکه ما این تعداد شهید دادیم، به این خاطر بود که آنها زدند و ما جواب ندادیم. چراکه اگر جواب می‌دادیم، در این بین عده‌ای هم بی‌گناه کشته می‌شدند که به یک فاجعه ملی تبدیل می‌شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه حاج قاسم روی اصول محکم و انقلابی بود، اما روی سلایق می‌گفت مردم حق دارند و سلایقشان با هم فرق دارد، تصریح کرد: اگر فردی به نحوی حرکت می‌کرد که اصول خدشه‌دار می‌شد، حاج قاسم ورود می‌کرد.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی، جلسه‌ای گرفتیم و خود حاج قاسم آمد تذکر داد، تذکر برادرانه. من خودم در آن جلسه بودم، او گفت آقای روحانی شما رئیس‌جمهور هستید و ما هم آمده‌ایم برادرانه کمک کنیم. ما در کنار شما هستیم، اما این حرف‌هایی که شما می‌زنید، درست نیست و او هم بعد از آن قضیه رعایت کرد.

وی تاکید کرد: جایی که کسی پایش را از اصول بیرون می‌گذاشت و وارد خطوط قرمز می‌شد، او محکم بود، اما در مسائل سلیقه‌ای اینگونه نبود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به دستیابی به موشک‌های هایپرسونیک و واکنش‌ها به آن گفت: واکنش‌های بسیار معناداری درباره این موضوع وجود داشت. آمریکایی‌ها گفتند ما تردید داریم، چرا؟ زیرا دکان فروش تسلیحات و سامانه‌های پدافندی‌شان بسته می‌شود و قدرتی که آنها به‌عنوان سپر موشکی می‌گویند و سرمایه‌گذاری عظیمی که در کشورهای عربی می‌کنند، باطل شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 631499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.