مادرید بالاخره می‌تواند نفس بکشد!

۲۴ ایستگاه کیفیت هوا در سراسر شهر مادرید، کمترین سطح NO۲ را از زمان اعمال مقررات اتحادیه اروپا ثبت کرده‌اند و به این ترتیب این شهر توانسته است سال جدید را با بهترین کیفیت هوا آغاز کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر مادرید سال ۲۰۲۳ را با خبرهای مهم و خوبی آغاز کرد، چراکه داده‌های کیفیت هوا در سال ۲۰۲۲ نشان داد که شهر در نهایت با استانداردهای اروپایی مطابقت داشته است. این خبر خوب توسط شهردار خوزه لوئیس مارتینز-آلمیدا در یک کنفرانس مطبوعاتی با نام «مادرید بالاخره می‌تواند نفس بکشد» اعلام شد.

پایتخت اسپانیا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ آستانه‌های دی‌اکسید نیتروژن (NO۲) تعیین‌شده دستورالعمل سالانه اروپا در سال ۲۰۰۸ در مورد کیفیت هوای محیط را نقض کرده بود که حداکثر مجاز آن ۴۰ میکروگرم بر متر مکعب تعیین شده است.

شهردار تاکید کرد که این نتیجه موفقیت‌آمیز به دلیل اعمال اقدامات اجرا شده در استراتژی پایداری محیطی مادرید ۳۶۰ است که ثابت کرده است "الگویی موفق" برای کاهش انتشار آلاینده است.

مادرید بالاخره می‌تواند نفس بکشد!

آلمیدا نکات ابتکارات گنجانده‌شده در مادرید ۳۶۰ را در مقایسه با برنامه‌های قبلی کیفیت هوا برجسته کرد و آن‌ها را جهانی و مترقی برشمرد؛ چراکه بهبود کیفیت هوا را با فعالیت‌های اقتصادی سازگار می‌کند.

۲۴ ایستگاه کیفیت هوا در سراسر شهر کمترین سطح NO۲ را از زمان اعمال مقررات اتحادیه اروپا ثبت کرده‌اند. بهبود کیفیت هوا منجر به کاهش خطرات برای سلامت شهروندان، به‌ویژه گروه‌های آسیب پذیر نظیر سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی می‌شود.

NO۲ ترکیبی است که در طی فرآیندهای احتراق آزاد می‌شود و می‌تواند باعث سوزش چشم، بینی و گلو شود و در صورت استنشاق ممکن است باعث تحریک ریه و کاهش عملکرد آن شود. در مناطقی با سطوح بالاتر دی‌اکسید نیتروژن، احتمال بیشتری برای حملات آسم و افزایش بستری شدن در بیمارستان به دلیل شکایات تنفسی مشاهده می‌شود.

کد خبر 631483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.