حفاظت از محیط‌زیست به سبک دانش‌بنیان

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و دانش شرکت‌های فناور، علاوه بر شناسایی عوامل آسیب‌رسان و معضلات زیست‌محیطی می‌توان مانع توسعه آن‌ها نیز شد.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه حفاظت از محیط‌زیست، اظهار کرد: شرکت‌های خصوصی در زمینه حفاظت از محیط‌زیست می‌توانند با توسعه تکنولوژی و انجام تحقیقات گسترده نوع آسیب‌ها را مشخص کنند.

وی افزود: پس از شناسایی آسیب‌های زیست‌محیطی باید با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین راهکارهای بازدارنده در جهت حفاظت از محیط‌زیست، تعریف کرد؛ درواقع برای حفاظت از محیط‌زیست ابتدا باید آسیب‌های موجود را شناسایی سپس راه‌هایی برای حذف یا محدود کردن آن‌ها مشخص کرد.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: به‌طورکلی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و دانش شرکت‌های فناور، علاوه بر شناسایی عوامل آسیب‌رسان و معضلات زیست‌محیطی، می‌توان مانع توسعه آن‌ها نیز شد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از گسترش معضلات زیست‌محیطی، کشف دستگاه‌ها و تجهیزات نوین اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعاً ساخت ابزارآلات مخصوص حفاظت از محیط‌زیست، می‌تواند مفید واقع شود.

نصراصفهانی در رابطه با نقش شرکت‌های فناور در حوزه حفاظت از حیات جانداران گفت: گاهی اوقات ممکن است که عوامل آسیب‌هایی به محیط‌زیست وارد شده باشد و بر حیات جانداران تأثیر داشته باشد. در این زمینه نیز شرکت‌های فناور نقش ویژه‌ای می‌توانند داشته‌باشند.

وی تصریح کرد: درواقع شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند در حوزه اختراع و تولید انواع تجهیزات و ابزارآلاتی فعالیت کنند که با کمک آن تجهیزات بتوان از حیات جانداران و انسان‌ها در مقابل آسیب‌های زیست‌محیطی حفاظت کرد.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در رابطه با تجهیزات مربوط به حفاظت از حیات کره زمین گفت: ازجمله تجهیزات و فناوری‌هایی که در این زمینه حائز اهمیت است، می‌توان به تکنولوژی‌های موجود در زمینه آب اشاره کرد.

وی افزود: در زمینه آب فناوری‌های بسیاری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روش‌های بازیافت آب، حذف ناخالصی‌های مضر و به‌طورکلی تمام تجهیزاتی اشاره کرد که به انسان کمک می‌کند، آب سالم‌تری داشته باشد.

کد خبر 631479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.