ماندگاری هوای ناسالم در پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد آلودگی هوا تا روز جمعه خبر داد و گفت: هوا برای همه افراد جامعه ناسالم و آلودگی ماندگار است.

به گزارش ایمنا، حامد یزدی‌مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی، از صدور هشدار سطح زرد آلودگی هوا از فردا پنجشنبه پانزدهم تا جمعه شانزدهم دی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی از فردا به‌دلیل نوزیدن باد قابل ملاحظه، ماندگاری آلودگی هوا را خواهیم داشت.

وی با اشاره به شدت آلودگی هوا در مناطق پرتردد شهری افزود: با توجه به اینکه کیفیت هوا برای همه گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه مدیریت بحران این است که شهروندان به‌ویژه گروه‌های حساس از تردد در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران خاطرنشان کرد: در صورت مهار نشدن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی شده است.

یزدی‌مهر گفت: افراد حساس نباید در معرض هوای آلوده قرار گیرند و لازم است در منازل خود بمانند و از قرار گرفتن در محیط باز تا حد امکان خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه مایعات به‌ویژه مصرف شیر کمک می‌کند تا آلاینده‌ها آسیب کمتری به بدن بزند، افزود: به ورزشکاران توصیه می‌شود از انجام فعالیت شدید ورزشی خودداری کنند. استفاده از ماسک برای کسانی که مجبور به تردد در محیط بیرون هستند، ضروری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 631472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.