راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰۳۱ ویژه ناشنوایان و سخت گویش‌ها در پلیس اصفهان

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰۳۱ ویژه ناشنوایان و سخت گویش‌ها، گفت: این افراد در صورت نیاز به حضور و امدادخواهی از پلیس می‌توانند به این سامانه پیامک ارسال کنند.

سرهنگ مهرداد فراشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از افراد جامعه ناشنوا و یا سخت‌گویش هستند، به همین دلیل قادر به تماس با شماره تلفن ۱۱۰ نیستند از این رو معاونت عملیات فراجا برای خدمت‌رسانی به این افراد سامانه پیامکی ۱۱۰۳۱ را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: در این طرح ابتکاری، هر فرد ناشنوا یا سخت‌گویشی که به هرنوع نیاز به حضور و امداد خواهی از پلیس نیاز داشته باشند، می‌توانند با مشکلی که برای آن‌ها پیش آمده را به همراه نشانی خود به سامانه پیامکی ۱۱۰۳۱ ارسال و از مأموران پلیس کمک بخواهند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: اپراتورهای مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به محض دریافت پیامک‌های ارسالی به این سامانه در اسرع وقت بررسی و برای رسیدگی به مبادی مربوطه ارجاع می‌دهند.

وی با بیان اینکه سامانه پیامکی ویژه ناشنوایان و سخت گویش‌ها در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان اصفهان نیز راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه از این پس ناشنوایان، کم‌شنوایان و افرادی که قادر به صحبت کردن تلفنی سامانه با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیستند، می‌توانند خواسته انتظامی خود را از طریق پیامک به شماره ۱۱۰۳۱ ارسال کنند.

سرهنگ فراشی خاطرنشان کرد: بلافاصله پیامک این شهروندان بررسی و براساس نوع مشکل یا خواسته‌ای که مطرح شده از طریق سامانه‌های تخصصی به کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی ارجاع و به خواسته آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید کرد: افراد سخت‌گویش باید درخواست و نشانی خود را به صورت دقیق و کامل در پیامک ارسالی قید کنند تا به خواسته آن‌ها سریع‌تر رسیدگی شود.

کد خبر 631422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.