زیباسازی درختان کاج بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند گفت: عملیات هرس و زیباسازی درختان کاج بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای عملیات هرس و زیباسازی درختان کاج بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهرداری در راستای زیباسازی درختان سطح شهر و جلوگیری از رشد بی‌رویه، عملیات هرس و فرم‌دهی درختان بلوار شهید سلیمانی را اجرا کرده است.

وی افزود: این عملیات با هدف آرایش درختان، زیباسازی منظره بلوار ورودی شهر، امکان تابش بهتر نور خورشید به قسمت‌های داخلی درختان و جوان‌سازی درختان سوزنی‌برگ اجرا می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند با بیان اینکه با فرارسیدن فصل سرما و در راستای تقویت درختان انتهای بوستان شهید عملیات کوددهی شیمیایی به این درختان آغاز شد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موجب ریشه‌زایی، جذب مواد غذایی، افزایش سبزینگی و مقاومت درختان می‌شود.

جعفری تصریح کرد: حفظ فضای سبز مهم‌ترین وظیفه سازمان است که در طول سال و به تناسب وضعیت آب و هوا در سطح شهر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل استفاده از کودهای فسفاته جذب تدریجی این کودها توسط درختان است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند با بیان اینکه این نوع کودها تا فصل رشد و باروری درخت باقی می‌ماند و موجب رشد و تقویت گیاه در زمان بهار می‌شود، گفت: به زودی فضاهای سبز شهر با کود حیوانی نیز تقویت خواهد شد.

جعفری افزود: جمع‌آوری علف‌های خشک، ساماندهی جوی‌ها، جمع‌آوری زباله و نخاله‌ها، هرس و کندوکوب پای درختان از مهمترین اقدامات شهرداری در فضای سبز حاشیه‌ای است.

کد خبر 631419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.