دفاتر کارگزاری شهرداری یزد به فعالیت خود ادامه می‌دهند

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ادامه فعالیت دفاتر کارگزاری به نفع شهر و شهرداری است اما باید اصلاحاتی در روند و کیفیت کار دفاتر کارگزاری صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی نیکونژاد امروز _چهارشنبه چهاردهم دی_ در نشست با معاون شهرسازی شهرداری یزد اظهار کرد: نظارت کنونی بر دفاتر مورد رضایت نیست و ضرورت دارد نظارت بر دفاتر کار گزاری توسط افراد متخصص و به صورت مداوم انجام شود.

وی افزود: مقرر شد معاونت معماری و شهرسازی، دلایل نارضایتی مردم از ایجاد وقفه و تأخیر در صدور شناسنامه ساختمان را شناسایی و بررسی کند، آنچه تا کنون بررسی شده است دلیل این وقفه از کم‌کاری و بی‌توجهی کارکنان شاغل در دفاتر نیست، بلکه به دلیل تأخیرهای غیرقابل توجیه در روند کار شهرداری مناطق است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مناسب‌ترین بخش برای انجام ممیزی املاک، با توجه به آموزش‌های دیده شده، مأموران فنی دفاتر کارگزاری هستند، لذا در کمیسیون نظارت، واگذاری ممیزی املاک موجود در سطح شهر به دفاتر کارگزاری موافقت شد منوط به اینکه خللی در وظیفه اصلی دفاتر کارگزاری که خدمات دهی مناسب و سریع به مردم هست وارد نشود.

نیکونژاد تصریح کرد: همچنین مقرر شد شهرداری یزد دستورالعمل و شیوه نامه‌ای را برای ممیزی املاک محیا کند و اطلاعات و داده‌های مورد نیازی که باید دریافت شود را احصا کند و مجوزهای لازم برای انجام ممیزی توسط دفاتر کارگزاری را از دستگاه‌های ذی‌ربط دریافت کند و فایل‌های مربوطه و نرم‌افزارهای مورد نیاز را آماده کند تا ممیزی املاک تا پایان سال آغاز شود.

وی تاکید کرد: صحت و اعتبارسنجی و تاییدیه فنی اطلاعات ممیزی املاک نیز مقوله بسیار مهمی است که شهرداری موظف است نظارت کافی بر انجام صحیح ممیزی املاک را به صورت دقیق و مؤثر انجام دهد تا بر اساس اطلاعات دریافت شده مدیریت شهری بتواند تصمیمات دقیق و صحیحی اتخاذ کند.

کد خبر 631383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.