معضل سد معبر در شیراز رفع شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در معابر اصلی و هنگام ترافیک سنگین، سد معبر چهره شهر را زشت می‌کند و باعث می‌شود سرقت و جرم اتفاق بیفتد و شهروندان از این موضوع رضایت ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود زارعی امروز _چهارشنبه چهاردهم دی‌ماه_ در جلسه مشترک رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با حضور معاون خدمات شهری و شهرداران و مدیران خدمات شهری مناطق با موضوع بررسی و ارائه راهکار پیرامون ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر و حریم و محدوده اظهار کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر انجام می‌شود، بنابراین قرار شد گروهی که تشکیل شده از نیروهای تخلفات است و کلانتری اجراییات با حکم دادستانی شکل گیرد تا با تشکیل پرونده حقوقی و اعلام جرم به تخلفاتی که انجام شده به سرعت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و رشد قارچ‌گونه در مناطق پنج، شش و ۱۰ شهرداری این طرح آغاز شده است و در مناطق دیگر نیز اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سد معبر شهری از مسائلی بود که در این جلسه عنوان شد، در معابر اصلی و بروز ترافیک سنگین سد معبر ایجاد شده و چهره شهر را زشت و باعث می‌شود سرقت و جرم اتفاق بیفتد و شهروندان از این موضوع رضایت ندارند، بنابراین با توجه به پراکندگی نوع سد معبر در سطح مناطق برای ساماندهی این معضل اداره کل پیشگیری از تخلفات شهری برنامه‌ریزی لازم و بانک اطلاعاتی را تهیه کرده است.

وی افزود: سبک زندگی و بافت در مناطق متفاوت است، تخلفات و سد معبر نیز تفاوت دارد، لذا در برنامه‌ریزی‌های انجام شده با مد نظر قرار دادن نوع تخلف و با هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه در برخورد با این معضل برای خودروها و افراد پرونده حقوقی تشکیل و اخطار اعلام می‌شود.

کد خبر 631382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.