بازار اراک در خطر است

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک گفت: به‌رغم در نظر گرفتن اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان برای استحکام بنای بازار در ردیف بودجه‌های شهرداری، سازمان میراث فرهنگی هیچ طرح و برنامه‌ای در این خصوص ارائه نداده است.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استحکام بنای بازار به‌ویژه قسمت‌های آسیب‌پذیر همچون سقف که در معرض بارش باران و برف قرار دارد، مستلزم ارائه طرح و برنامه از سوی میراث فرهنگی است اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود استانداردهای ترمیم بنا در اختیار سازمان میراث فرهنگی است و مدیریت شهری تنها در افزایش میزان اعتبارات می‌تواند کمک کند که در این زمینه شورای اسلامی شهر به رسالت خود عمل کرده است.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: همان‌طور که در سال گذشته بودجه‌ای بالغ بر چهار میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شد، امسال نیز این مسئله در ردیف‌های بودجه دیده خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی باید بر اساس برنامه مشترکی که ارائه می‌شود کار را پیش ببرد اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و هیچ‌گونه طرح و برنامه‌ای در این مورد به شورای اسلامی شهر اراک ارائه نشده است.

میرنظامی تاکید کرد: با وضعیت فعلی این بنای تاریخی و هویت شهر اراک همچنان در معرض خطر است و نگرانی‌ها برای این بنا همچنان باقی است.

وی گفت: حدود یک ماه پیش جلسه‌ای با سازمان میراث فرهنگی در این خصوص برگزار شد که پس از آن سازمان هیچ طرح و برنامه‌ای را به شورا تحویل نداد و اعتباری که در سال گذشته برای استحکام بازار در نظر گرفته شده بود نیز جذب نشده است و اگر این سازمان اقدامی در این زمینه انجام می‌داد، شورای اسلامی شهر اراک نیز آمادگی افزایش این میزان از اعتبارات در متمم بودجه را داشت اما این اتفاق نیفتاد.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: اوقاف باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد، چرا که سهم زیادی از سراهای بازار در اختیار این اداره است، اما از رسیدگی و نگهداشت آن شانه خالی می‌کند.

کد خبر 631350

برچسب‌ها