اعزام ۴ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور با کمک شهرداری قم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: امسال شهرداری در اعزام چهار هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور، مشارکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی کلانترزاده امروز _چهارشنبه چهاردهم دی‌ماه_ در شصت و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر همراهی شورای اسلامی شهر قم در برگزاری برنامه‌های ارزشی و فرهنگی، اظهار کرد: امروز دشمنان برای خنثی کردن حماسه دهه هشتادی‌ها که با محوریت سلام فرمانده برگزار شد، وارد میدان شده‌اند؛ لذا شهرداری باید نقش پررنگی در خنثی کردن توطئه‌ها در کنار سایر نهادها داشته باشد.

وی افزود: جلسات زیادی با حضور شهردار، با محوریت استانداری و سپاه و عاملیت آموزش و پرورش برگزار شد تا ستاد راهیان نور بخش دانش‌آموزان در استان تشکیل و نقش هر نهاد به صورت مشخص تعیین شود تا بتوانیم این اقدام فرهنگی را برای دهه هشتادی‌ها انجام دهیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز اعمال مساعدت پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بابت برگزاری اردوی زائران راهیان نور، خاطرنشان کرد: این مساعدت قرار است از بخش عمومی پرداخت شود و چهار هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

کلانترزاده با اشاره به نحوه برگزاری اردوی راهیان نور، تاکید کرد: مدت زمان سفر هر دانش‌آموز در قالب اردوی راهیان نور چهار روزه است و دانش‌آموزان در بازه زمانی حدود چهار ماه به این اردو فرستاده می‌شوند تا با ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی اضافه کرد: هزینه هر دانش‌آموز در این سفر چهار روزه در مجموع یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و سهم شهرداری برای هر دانش‌آموز حدود ۳۵۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به کمک شهرداری برای برگزاری اردوی راهیان نور طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: این اردو طی چند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشده و امسال سال نخست برگزاری این اردو پس از چند سال است.

کلانترزاده گفت: شهرداری طی سال‌های گذشته در قالب تأمین تجهیزات به برگزاری این اردو کمک کرده و امسال نخستین سالی است که مبلغ ریالی به این اردو اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی، افزود: جلساتی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تشکیل شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اظهار کرد: چنانچه بخواهیم شاخه‌های فرهنگی را تقسیم کنیم، در شاخه تبلیغی با نظارت روابط عمومی، اقداماتی در حوزه‌های عمرانی انجام می‌شود و در بخش‌های دیگر نیز کار آغاز شده است و درحال بررسی هستیم.

کد خبر 631346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.