عملیات کوددهی و بهبود کیفی خاک با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: عملیات کوددهی همراه با کندوکوب پای درختان برای هوادهی و اصلاح بافت خاک به‌منظور تقویت درختان و درختچه‌های سطح این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، حسین کارگر اظهار کرد: استفاده صحیح از منابع آب‌وخاک، جهت بهره‌وری صحیح، نیاز به شناسایی دقیق منابع در جهت قابلیت‌ها و محدودیت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه عملیات بهبود کیفی خاک هر ساله در تقویم باغبانی مناطق در سه ماهه سوم سال انجام می‌شود، گفت: با توجه به وجود فشردگی و لایه‌های محدود کننده در سطح رفیوژهای خیابان و بوستان‌های سطح منطقه، عملیات کندوکوب و کوددهی درختان و باغچه‌ها با کود دامی پوسیده در عمق ۳۰ سانتی‌متری با رعایت فاصله از تنه درختان و آسیب نرساندن به ریشه درختان انجام می‌گیرد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: عملیات چال‌کود در رفیوژهایی که دارای خاک متراکم است سبب نفوذ آب و هوا به داخل خاک می‌شود، در چال کودها به عمق یک متر، از کودهای شیمیایی و آلی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات کوددهی همراه با کندوکوب پای درختان برای هوادهی و اصلاح بافت خاک به‌منظور تقویت درختان و درختچه‌های سطح این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال در حال انجام است، تاکید کرد: در این عملیات بیش از ۳۳۱ هزار اصله درخت و درختچه و بیش از ۷۹ هزار متر مربع باغچه‌های گل دائمی، فصلی و روزکاری کندوکوب و کوددهی می‌شود.

کارگر ادامه داد: ۲۵۰۰ تن از مرغوب‌ترین کودهای دامی و کمپوست در سال جاری مصرف شده است، همچنین علاوه بر کود دهی، نخاله‌برداری، جمع‌آوری خاک مازاد، ایجاد تشتک، آبخور پابیل و زیر و رو کردن خاک بستر فضاهای سبز معابر و بوستان‌ها به منظور تنظیم و تقویت بافت خاک در سطح منطقه نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تمام این فعالیت‌ها و اقدامات مشابه، با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری انجام می‌شود، بنابراین چنان‌چه به درستی عمل کنیم، شهری سرسبز و پرنشاط را برای آیندگان به یادگار خواهیم گذاشت.

کد خبر 631337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.