هوادار_ذوب‌آهن/تارهای بدشانسی پاره می‌شود؟

از ساعت ۱۴ امروز تیم‌های فوتبال هوادار تهران و ذوب‌آهن اصفهان در آخرین بازی نیم‌فصل اول لیگ‌برتر، برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران جام خلیج‌فارس در فصل بیست‌دوم، بالاخره به نیمه راه رسید و امروز _چهارشنبه چهاردهم دی‌ماه_ هفته پانزدهم با دو دیدار آغاز می‌شود؛ در ورزشگاه دستگردی تهران و از ساعت ۱۴ ظهر، تیم‌های فوتبال هوادار و ذوب‌آهن اصفهان برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

کوبل‌داوری

سازمان لیگ فوتبال ایران، قضاوت این مصاف بین تیم‌های میانه جدولی را به وحید زمانی داده است؛ سیدیعقوب حجتی و هیوا بهمنی کمک‌های اول و دوم وی هستند، همچنین مسعود حقیقی داور چهارم و یدالله جهانبازی به‌عنوان ناظر داوری انتخاب شده‌اند.

هوادار _ ذوب‌آهن/ تارهای بدشانسی پاره می‌شوند؟

وضعیت هوادار-ذوب‌آهن در جدول رده‌بندی

با گذشت ۱۴ هفته از مسابقات لیگ‌برتر فوتبال ایران، شرایط تیم میهمان بهتر از میزبان است. شاگردان ساکت الهامی تاکنون سه پیروزی در لیگ‌برتر کسب کرده‌اند، اما به‌دلیل توقف در پنج بازی و شش شکست، با ۱۴ امتیاز در نیمه‌دوم جدول و جایگاه دوازدهم جدول قرار دارند و حتی درصورت کسب پیروزی در بازی امروز نمی‌توانند بیش از یک‌پله در جدول ارتقا پیدا کنند.

در طرف مقابل ذوب‌آهن که در تعداد پیروزی‌ها با هوادار یکی است (سه برد)، به‌واسطه نوار محکم تساوی‌ها (۹ تساوی) و تنها دو شکست آن‌هم مقابل بالانشینان و با اختلاف یک‌گل، ۱۸ امتیازی‌اند و رده نهم را به خود اختصاص دادند. چنان‌چه گاندوها بتوانند از سد هوادار عبور کنند دست‌کم به‌صورت موقت به جایگاه پنجم جدول صعود خواهند کرد.

تقابل ساکت و تارتار دیدنی می‌شود

تیم فوتبال هوادار تهران در هفته‌های اخیر به‌هیچ عنوان نتایج خوبی کسب نکرده و دقیقاً پنج هفته‌ای می‌شود که یا می‌بازد و یا به یک‌امتیاز قناعت می‌کند؛ ساکت الهامی سرمربی زنبق‌های پایتخت‌نشین که از ابتدای فصل به تهران آمد هنوز نتوانسته تفکرات تاکتیکی‌اش را به تیم منتقل کند و از همین‌رو نتایج دلخواهی نیز کسب نکرده است. هوادار پس از شکست‌دادن آلومینیوم اراک در هفته‌اول لیگ و سپس عبور از مس کرمان و ملوان بندرانزلی در ۱۰ بازی اخیر که هر دو تیم جزو قعرنشینان هستند، دیگر نتوانسته در لیگ به پیروزی برسد و باید مقابل یک‌تیم بالانشین دیگر قرار بگیرد.

ساز شاگردان مهدی تارتار هم در فصل جاری آن‌چنان کوک نبوده اما اگر انصاف را رعایت کنیم، ذوب‌آهن به‌مانند یک‌تیم کاملاً پخته بازی می‌کند و شیوه قرار گرفتن در برابر هر تیم را با توجه به سبک‌بازی، نفرات و جایگاهش به‌خوبی می‌داند؛ به‌همین دلیل است که فقط دو بار در لیگ‌برتر شکست خورده است. بازی‌هایی که با تساوی به پایان رسیده‌اند و تعدادشان زیاد است نیز از کمبود بازیکن و برخی مواقع اشتباهات‌داوری نشأت می‌گیرد که ممکن است با تقویت تیم در نیم‌فصل دوم به یک تیغ دو لبه تبدیل شود که احتمال موفقیت آن بیشتر خواهد بود.

هوادار _ ذوب‌آهن/ تارهای بدشانسی پاره می‌شوند؟

اما مسئله این‌جاست که در بازی‌های گذشته که ساکت الهامی و مهدی تارتار با هم دیدار می‌کردند، مرد پرحاشیه و جنجالی ماجرا یعنی «ساکت» برنده تیمش را از زمین بیرون می‌آورد، فصل گذشته هم در آخرین مصاف این دو مربی، نساجی در اصفهان توانست ذوب‌آهن را شکست دهد و حالا تارتار برای اعاده‌حیثیت خود هم که شده می‌خواهد برنده این مصاف باشد.

سبزپوشان اصفهانی در بازی امروز علاوه‌بر سه مصدوم قبلی (سعید باقرپسند، مسعود ابراهیم‌زاده و سجاد آشوری)، حبیب فرعباسی دروازه‌بان شماره‌یک خودشان را به‌علت مصدومیت از ناحیه کشاله ران‌پا در اختیار ندارند و پارسا جعفری گلر دوم گاندوها به احتمال فراوان به‌جای فرعباسی درون دروازه خواهد ایستاد اما نکته جالب این‌جاست که پارسا جعفری آخرین‌بار مقابل همین تیم هوادار برای ذوب‌آهن بازی کرد و جالب‌تر اینکه در بازی اول این دو تیم هم گلر سبزپوشان اصفهانی بود.

اگر براساس آمار حساب کنیم، پارسا جعفری با احتساب بازی امروز، هفت‌بار در لیگ‌برتر درون دروازه ذوب‌آهن ایستاده که سه‌بازی آن (۴۵ درصد) در برابر هوادار بوده است. جعفری قطعاً تلاش می‌کند پیشرفت‌های خود در طول این‌مدت را با بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش مقابل هوادار نشان دهد و برای اولین‌بار مقابل این تیم کلین‌شیت کند.

آمار اسفناک گاندوها در خانه‌حریفان و عملکرد بد هوادار در خانه

تیم فوتبال هوادار تهران در بازی‌های فصل‌جاری، هفت‌بار میزبان حریفان بوده که به‌جز برتری یک بر صفر مقابل ملوان بندرانزلی و گرفتن یک‌امتیاز از نساجی مازندران و نفت مسجدسلیمان، به چهار تیم دیگر باخته و یک‌آمار منفی را از خود برجای گذاشته که می‌تواند به‌سود ذوبی‌ها باشد. اما هوادار آنقدر هم بدشانس نیست، چراکه ذوب‌آهن در شش بازی خارج از خانه خود در این فصل حتی یک‌بار هم رنگ پیروزی را ندیده و البته فقط هم مقابل گل‌گهر سیرجان تن به شکست داده است. مابقی پنج بازی با تساوی به پایان رسیده که این یعنی باید منتظر دهمین توقف گاندوها در ۱۵ هفته اخیر باشیم.

هوادار _ ذوب‌آهن/ تارهای بدشانسی پاره می‌شوند؟

تقابل هوادار-ذوب‌آهن در تاریخ لیگ‌برتر

قدمت چندساله هوادار در فوتبال‌حرفه‌ای، منجربه این شده که در لیگ‌برتر فقط دو بار مقابل ذوب‌آهن قرار بگیرد، زنبق‌ها فصل گذشته برای اولین‌بار به لیگ‌برتر صعود کردند اما رفت و برگشت با رضا عنایتی و گل‌های امیرحسین خدامرادی و فرزاد جعفری به دو پیروزی یک بر صفر برابر ذوب‌آهن برسند. بدین ترتیب گاندوها تاکنون موفق به شکست‌دادن هوادار نشده‌اند و سخت به‌دنبال شکستن این طلسم در بازی سوم هستند.

کد خبر 631252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.