حاج قاسم، عزیز ملت ایران است

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: سردار سلیمانی ایران اسلامی را جهانی کرد و دشمنان بدخواهان نظام اسلامی را به ذلت کشاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار حاج محمد امام‌قلی شاهوردی شهرکی، امروز _ سه‌شنبه سیزدهم دی‌ _ در آیین سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هفدهمین سالگرد شهادت حاج احمد کاظمی در گلستان شهدای اصفهان، اظهار کرد: دل سردار سلیمانی برای اسلام و انسانیت می‌تپید.

وی تصریح کرد: تمام انسان‌ها با هر دین و آیینی ازجمله مسیحی، ایزدی، مسلمان و کلیمی در نگاه او تفاوتی نداشتند و شهید سلیمانی جان‌فدای امر ولایت در هر زمان و مکانی بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: سردار سلیمانی دستی بخشنده و قلبی مهربان داشت و همواره برای اعتلای دین مبین اسلام تلاش می‌کرد. او همواره خانواده شهدا را تکریم می‌کرد.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران حضور سردار سلیمانی در عراق اضافه کرد: زمانی که مسعود بارزانی با اوباما، مکرون، اردوغان و دیگر سران ممالک غربی تماس می‌گیرد و خواستار کمک آن‌ها در مواجهه با داعش می‌شود، این سردار سلیمانی است که به یاری آن‌ها می‌شتابد تا اربیل اقلیم کردستان سقوط نکند.

سردار امام‌قلی شاهوردی ادامه داد: مسعود بارزانی آن زمان با وزارتخانه امور خارجه ایران نیز تماس می‌گیرد و پاسخ می‌شنود که کاری از ما ساخته نیست، اما تلفن سردار سلیمانی را به بارزانی می‌دهند و او تنها منجی عراق در غائله وقت اربیل بود.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی با وجود سخنان نسنجیده بارزانی، او و مردمانش را یاری کرد و همین‌ها باعث شد تا سردار عزیز شود و جاودانه بماند.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: حاج قاسم آمریکایی‌ها را ذلیل کرد و با شهادتش به ما جرئت حمله به عین‌الاسد را داد و آمریکایی‌ها را عقب راند.

وی گفت: سردار دل‌ها علاوه بر اخلاص، یک ویژگی بالاتر و برتر نیز داشت و آن اطاعت و تبعیت محض از رهبری و ولایت بود. حاج قاسم سلیمانی هسته‌های مقاومت را به راه انداخت و حتی کار به جایی رسید که عراقی‌ها که سال‌ها با ما در جنگ بودند، به کمک ما در سوریه آمدند و در تدمر و حلب این کشور جنگ‌زده شهدای زیادی دادند.

سردار امام‌قلی شاهوردی تصریح کرد: سردار سلیمانی ایران و ایرانی را جهانی کرد و دشمنان را به ذلت کشاند و امروز با شهادت در راه خدا یوم‌الله دیگری را در تقویم به ثبت رساند.

به گزارش ایمنا، آیین رونمایی از تابلوی «مرد میدان» اثر افشین جلیلی، با حضور مسئولان نظامی و مدیریت شهری در حاشیه این مراسم برگزار شد.

کد خبر 631207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.