لایروبی ۵ هزار متر از کانال‌های انتقال آب تیران

شهردار تیران از لایروبی کانال انتقال آب محدوده این شهر به طول پنج هزار متر خبر داد.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گذر انتقال آب کشاورزی از شهر تیران، اظهار کرد: لایروبی این رودها به منظور رفع موانع پیش‌رو و جلوگیری از آب‌گرفتگی انجام می‌شود.

وی افزود: این اقدام به زیبایی شهر، انتقال سریع‌تر و جلوگیری از گرفتگی آب در فصل زمستان کمک می‌کند.

شهردار تیران با بیان اینکه این کانال‌های انتقال آب توسط شرکت آب منطقه‌ای مدیریت می‌شود، خاطرنشان کرد: گذر این کانال‌ها در مناطق شهری نیازمند رعایت حریم است و اصلاح اطراف آن توسط مدیریت شهری به منظور زیباسازی محله‌های شهر انجام می‌شود.

حجتی ادامه داد: طول کانال‌های انتقال آب کشاورزی در حریم شهر تیران به پنج هزار متر می‌رسد و همه مسیر در حریم شهر لایروبی می‌شود.

وی تاکید کرد: بازگشایی و اصلاح مسیرهای انتقال و کانال دفع آب سطحی در سطح شهر در آستانه فصل زمستان انجام شد تا شاهد گرفتگی آب و یخ‌زدگی در معابر اصلی شهر نباشیم.

شهردار تیران با بیان اینکه انتقال کانال‌های آب کشاورزی و لوله گاز و نفت از مناطق شهر انجام شده است، تصریح کرد: رعایت حریم کانال‌ها و لوله‌ها بر اساس قوانین لازم است که منجر به تحمیل هزینه‌هایی به شهرداری به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود.

حجتی گفت: به منظور حفظ حریم لوله‌ها و کانال‌ها، اجرای بعضی از پروژه‌های عمرانی با تأخیر همراه است و هزینه‌های زیادی را برای حفظ ایمنی در بردارد، در این میان نهادهای متولی کمترین همکاری را با شهرداری در راستای پرداخت هزینه‌ها دارند.

وی همکاری وزارت نفت و نیرو در این خصوص را مهم دانست و افزود: همکاری این دو وزارتخانه در ایمن‌سازی و اجرای پروژه‌ها لازم است تا هزینه‌های ناشی از رعایت حریم و جابه‌جایی طرح‌های عمرانی کاهش یابد.

کد خبر 631191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.