ضرورت مراقبت افراد در برابر سویه جدید کرونا

معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به شیوع سویه جدید بیماری کرونا با عنوان اومیکرن BQ.۱.۱ گفت: مراقبت‌های بیشتر جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضروری است.

سرهنگ رسول شفیع‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برابر اعلام مراجع علمی اومیکرون BQ.۱.۱ که زیرسویه جدید بیمای کوید ۱۹ است در بیشتر کشورهای دنیا انتشار یافته و مواردی از ابتلاء به این زیرسویه نیز در کشور ما مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه این زیرسویه در برابر درمان‌های آنتی بادی مورد تأیید، مقاوم است و با قابلیت انتقال سریع و توانایی فرار ایمنی ظاهر شده است، ادامه داد: بر اساس گفته متخصصان عفونی، زیرسویه BQ.۱.۱ جزو مسری‌ترین زیرسویه‌ها بوده و گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد، سردرد و دردهای عضلانی از علائم اصلی این بیماری است.

معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان اصفها وجه تمایز این زیرسویه جدید با زیرسویه‌های پیشین را بی‌اشتهایی و گرفتگی صدا دانست و اضافه کرد: علائمی مانند تب، ضعف عمومی، اسهال، تنگی نفس و از دست دادن حس بویایی و چشایی نیز از سوی افرادی که به این بیماری مبتلا شدند، گزارش شده است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته افزایش موارد ابتلاء و مرگ و میر در چند کشور زنگ هشدار وقوع موج جدید بیماری در کشورمان را به صدا درآورده است، گفت: در حال حاضر، هیچیک از شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیستند، اما هرچند که با توجه به ثبات وضعیت آبی، از شدت اعمال الزامات بهداشتی کاسته شده اما تاکید می‌کنیم که برای پیشگیری از ابتلاء به سویه جدید کرونا باید مراقبت‌های بهداشتی با سخت گیری‌های بیشتری دنبال شود.

سرهنگ شفیع‌زاده، الزام استفاده از ماسک در اماکن مسقف، تاکید بر تهویه به خصوص با توجه به سرما و بسته بودن در و پنجره‌ها، تشدید اقدامات پیشگیرانه در مراکز پرجمعیت، جداسازی افراد مبتلا به علائم مشابه سرماخوردگی تا زمان بهبود علائم و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا را از بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلاء به این بیماری دانست.

کد خبر 631179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.