دسترسی نداشتن حسابرس به پرونده شهرسازی فاجعه است

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: این یک فاجعه است که حسابرس امکان دسترسی به پرونده‌های شهرسازی را ندارند، زیرا مشخص نیست محاسبه چگونه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز_ سه‌شنبه سیزدهم دی_ در یکصدونوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و پس از ارائه گزارش حسابرس شورا در خصوص حسابرسی «شهرداری منطقه ۱۴ برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ اظهار کرد: مجدداً تاکید می‌کنم نکاتی که در گزارشات حسابرسی مطرح می‌شود تنها مربوط به یک منطقه نیست بلکه در تمام گزارشات حسابرسی مناطق به چشم می‌خورد و باید برطرف شود، من تعجب می‌کنم چرا اداره کل امور مجامع به این موارد رسیدگی نمی‌کند. به طور حتم اداره کل مجامع باید این موارد که نقطه اشتراک بسیاری از مناطق است و در گزارشات حسابرسی نیز سالانه و پی در پی تکرار می‌شود را احصا کند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی ادامه داد: اداره کل مجامع تنها مسئول جمع آوری گزارشات حسابرسی نیست و این موارد که نقض قانون است، نیز باید پیگیری شود؛ بنا به گزارش حسابرس در سال ۹۶ و در بند ۵-۱۲ در پرونده‌های درآمدی صورت ریز جامعی از تخفیف‌های ارائه شده به حسابرسان ارائه نشده، در هیچکدام از مناطق عوارضی که صادر می‌شود و دستوری که صادر می‌شود را در اختیار حسابرس قرار نمی‌دهند و جالب اینکه همچنان این مهم در شهردار ی ها انجام نمی‌شود و تخفیف‌ها در فیش‌ها افشا نمی‌شود و در اختیار حسابرس قرار نمی‌گیرد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرم‌های اعلام عوارض مکانیزه و سیستمی شامل دستور دریافت‌های ارائه شده به حسابرسان، گفت: به دلیل نبود دسترسی به پرونده‌های شهرسازی امکان رسیدگی و اثبات صحت محاسبه عوارض میسر نیست؛ این یک فاجعه است که حسابرس امکان دسترسی به پرونده‌های شهر سازی ندارند، زیرا مشخص نیست محاسبه چگونه انجام می‌شود.

وی افزود: هیچ‌گونه درآمدی تحت عنوان عوارض تحویل در دفاتر شهرداری منطقه شناسایی نشده و این در حالی است که عوارض تحویل گرفته می‌شود، اما در دفاتر ثبت نمی‌شود و ثبت نشدن این عوارض نیز علت دارد و این علت‌ها را اداره کل امور مجامع باید پیگیری کنند.

کد خبر 631155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.