عزم فلوریدا برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

مدیران میامی-دید در ایالت فلوریدای آمریکا از اعمال اقداماتی جدی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی به‌منظور بهبود کیفیت زندگی شهروندان و حفظ گردشگران و اقتصاد از تبعات منفی این بحران خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه میامی-دید در سراسر ایالات متحده آمریکا به آسیب‌پذیر بودن در مقابل طوفان‌ها و سیل‌های بی‌شمار طی ماه‌های مختلف سال معروف است، با این حال نرخ مرگ‌های ناشی از گرم شدن هوا در آن بسیار بیشتر از تعداد افرادی است که بر اثر سیل یا طوفان جان خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این، گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که شهر هر ساله نرخ بالایی از رکود اقتصادی را بر اثر تغییرات اقلیمی تجربه می‌کند که یکی از علل مهم آن به کاهش گرایش گردشگران به حضور در شهر مربوط می‌شود. در واقع، طبق آمار ارائه شده از سوی شهرداری، هر ساله حدود ۳۴ نفر از مردم میامی-دید جان خود را بر اثر افزایش دما از دست می‌دهند و زیان مالی در همین بازه زمانی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد که به همین دلیل، گرمای هوا در میامی-دید در میان مردم به "مرگ خاموش" شهرت یافته است.

عزم فلوریدا برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

اقدامات مهم مدیران میامی-دید برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

اقدامات جدید مدیران میامی-دید در رابطه با کاهش اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی سه هدف اصلی آگاه‌سازی مردم و حفظ آن‌ها در مقابل اثرات جزایر گرمایی، خنک‌سازی محیط‌های داخلی و خارجی ساختمان‌های مسکونی و عمومی و در نهایت کاهش دمای حومه‌های شهری را در بر می‌گیرد. در این راستا، قرار است مراکز مختلفی برای کمک به افزایش تاب‌آوری مناطق احداث شود، ضمن این‌که گسترش سایبان‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس‌ در رأس اقدامات شهری خواهد بود. علاوه بر این، مدیران در نظر دارند به خنک‌سازی محیط‌هایی کاری بپردازند که در آن‌ها، کارکنان در فضاهای باز و زیر تابش مستقیم نور خورشید مجبور به فعالیت هستند. جایگزین کردن سنگفرش‌های کنونی شهر با انواع جدید که کمترین میزان نور خورشید را به خود جذب می‌کند، از دیگر اقدامات اعضای شورای شهر میامی-دید برای کاهش اثرات جزایر گرمایی خواهد بود و در نهایت، آگاه‌سازی مردم از اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی انجام خواهد شد که اتخاذ سبک زندگی سالم‌تر را توسط ساکنان شهر و به دنبال آن، کاهش دمای هوا را در پی خواهد داشت.

مدیران میامی-دید ادعا کرده‌اند که فصل زمستان و تابستان برای مبارزه با تغییرات اقلیمی تفاوت چندانی با هم ندارد چراکه شهر در تمام طول سال بحران‌هایی جدی از این رویداد را متحمل می‌شود.

کد خبر 631093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.