شهدای ادیان توحیدی ایثار و دفاع از میهن را معنایی دیگر بخشیدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با بیان اینکه شهدای ادیان توحیدی ایثار و دفاع از میهن را معنایی دیگر بخشیدند، گفت: شهدای اقلیت‌های مذهبی با نثار جان خویش به جهانیان نشان دادند دفاع از مرز و بوم و مبارزه با استبداد دین و نژاد نمی‌شناسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اسرافیل وزیری به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی در دیدار با خانواده شهید مسیحی روبرت اودیسیان اظهار کرد: اقلیت‌های مذهبی در دوران هشت سال دفاع مقدس همانند دیگر رزمندگان، با نثار جان خود به دفاع از میهن خود پرداخته و به جهانیان نشان دادند دفاع از مرز و بوم کشور دین، نژاد و یا رنگ پوست را نمی‌شناسد و باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد.

وزیری با بیان اینکه شهدا به ما درس ایثار، فداکاری و تبعیت از رهبری آموختند، افزود: حفظ و ترویج روحیه ایثار در وصیت همه شهدا به‌وضوح دیده می‌شود. این شهدا بودند که با نثار خون خود اجازه ندادند راه امام و انقلاب کم‌رنگ شود و امروزه هیچ قدرتی نمی‌تواند این انقلاب را از مسیرش منحرف کند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین شاخص‌های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران، محور قرار دادن مشی شهدا و ایثارگران برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با بیان اینکه ادیان توحیدی ایثار و دفاع از میهن را معنایی دیگر بخشیدند، گفت: شهدای اقلیت‌های مذهبی با نثار جان خویش به جهانیان نشان دادند، دفاع از مرز و بوم و مبارزه با استبداد دین و نژاد نمی‌شناسد.

گفتنی است، شهید روبرت اودیسیان در سال ۱۳۴۵، در یک خانواده مسیحی در شهر تهران چشم به جهان گشود. پدرش «آرام اودیسیان»، کشاورز و نجار و مادرش «مارتان دل گالیسیان»، نام داشت و ساکن شهر گنبدکاووس بودند. در ۱۸ سالگی به عنوان سرباز وظیفه به خدمت سربازی رفت و سال ۱۳۶۴ در منطقه گیلان‌غرب به دلیل اصابت ترکش به کمر و چشم چپ دچار مجروحیت شد و جانباز ۷۰ درصد قلمداد شد. این جانباز مسیحی سرانجام بعد از ۲۸ سال تحمل درد و مشقت ناشی از صدمات مجروحیت در سال ۱۳۹۲ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

کد خبر 631088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.