فعالیت‌های فرهنگی یادمان شهید گمنام محله منظریه هدفمند باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه شهدای گمنام با گذشتن از تعلق‌های دنیوی برای حفظ و حراست از جمهوری اسلامی تلاش کردند، گفت: فعالیت‌های فرهنگی مربوط به یادمان شهید گمنام محله منظریه شهرکرد باید هدفمند و برای گروه‌ها و قشرهای مختلف برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماشاالله ایزدی امروز _سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه_ در سی‌وپنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی و سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: رزمندگان، آزادگان، جانبازان و شهدا با گذشتن از تعلق‌های دنیوی از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

وی تاکید کرد: شهدای گمنام نمونه بارز افرادی هستند که با گذشتن از تعلق‌های دنیوی برای حفظ و حراست از جمهوری اسلامی تلاش کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به احداث جاده و فضاسازی لازم در تپه محل دفن شهید گمنام در محله منظریه شهرکرد، تصریح کرد: پس از خاک‌سپاری شهید گمنام در منظریه (مسکن مهر)، مردم این منطقه حضور قابل‌توجهی بر سر مزار شهید گمنام داشتند.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی مربوط به یادمان شهید گمنام محله منظریه شهرکرد باید هدفمند و برای گروه‌ها و قشرهای مختلف برگزار شود.

پایگاه فرهنگی در محل یادمان شهید گمنام محله منظریه ایجاد می‌شود

حجت‌الاسلام محمد کریمیان، مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری نیز در این جلسه گفت: وزیر کشور برای ساخت المان و زیرساخت‌های مربوط به محل دفن شهید گمنام محله منظریه شهرکرد دستوراتی به مسئولان ارشد استان داده است.

وی تاکید کرد: مردم محله منظریه شهرکرد در روزهای اخیر و پس از خاک‌سپاری شهید گمنام در این منطقه کمک‌ها و فعالیت‌های فرهنگی قابل‌توجهی داشتند.

مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ایجاد پایگاه فرهنگی در محل یادمان شهید گمنام محله منظریه شهرکرد به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار قرار دارد، افزود: در همین راستا مسابقه طراحی المان ویژه شهید گمنام محله منظریه شهرکرد متناسب با شرایط بومی، جغرافیایی و اقلیمی منطقه برگزار خواهد شد.

لزوم تدوین طرح جامع سامان‌دهی یادمان شهید گمنام محله منظریه شهرکرد

فرهاد رئیسی، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد گفت: انجام فعالیت‌های عمرانی در محل یادمان شهید گمنام محله منظریه شهرکرد به اختصاص اعتبارات مشخص نیاز دارد، در این راستا باید طرح جامع سامان‌دهی یادمان شهید گمنام محله منظریه شهرکرد با در نظر گرفتن اولویت، تهیه و تدوین شود.

وی ادامه داد: تا زمان اجرای طرح جامع مرتبط با سامان‌دهی یادمان شهید گمنام محله منظریه شهرکرد باید نسبت به نصب تابلوهای راهنما و شن‌ریزی مسیر دسترسی به این محل انجام شود.

۲۰۰ طرح آماده برای استفاده در ساخت یادمان‌های شهدای گمنام چهارمحال‌وبختیاری

سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر سامان‌دهی و تأمین زیرساخت‌های یادمان گلزار شهدای گمنام منظریه، گفت: این شهدا در ۴۸ یادمان آرمیده‌اند.

وی با اشاره به تکمیل ۲۸ یادمان از مجموع یادمان‌های شهدای گمنام چهارمحال‌وبختیاری افزود: بر اساس دستورالعمل جدید، شهید گمنام در مکان‌هایی خاک‌سپاری می‌شود که ۵۰ درصد ساخت یادمان آن قبل از تشییع شهید گمنام تکمیل شده باشد و عملیات اجرایی ساخت بقیه یادمان حداکثر شش ماه پس از خاک‌سپاری تکمیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ۲۰۰ طرح آماده برای استفاده در ساخت یادمان‌های شهدای گمنام چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد، افزود: تبدیل مکان‌های دفن شهدای گمنام به مجتمع‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تشییع پیکر پنج شهید گمنام و خاک‌سپاری چهار تن از این شهیدان در منظریه شهرکرد، لردگان، پردنجان شهرستان فارسان و بازفت شهرستان کوهرنگ گفت: پیکر پنجمین شهید گمنام ساعت ۹:۳۰ روز چهارشنبه هفته جاری _چهاردهم دی‌ماه_ تشییع و در شهرک صنعتی شهرکرد خاک‌سپاری می‌شود.

کد خبر 631075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.