حضور دختران اصفهانی در «رویداد سلما» به میزبانی استان کرمان

سرپرست دفتر اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح سلما «قیام زن باشرف و بااستعداد ایرانی» از اعزام دختران جوان فعال رسانه‌ای استان به این رویداد به میزبانی استان کرمان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اصفهان، مرضیه استکی اظهار کرد: در «طرح سلما» درصدد هستیم، در طیف نوجوان‌وجوان اقداماتی در زمینه افزایش سواد رسانه‌ای جامعه به ویژه دختران و بانوان انجام دهیم، با این تفاوت مهم که این دفعه جامعه هدف مد نظر که از رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال هستند، خودشان سرپنجه کار و کنش‌گر هستند.

این طیف خاص، حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی را شامل می‌شود و با انجام این اقدام اثربخش، گام مهمی در جهت تقویت حوزه رسانه برداشته می‌شود و یک کنش‌گری مثبت رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه امروز در عصری زندگی می‌کنیم که خواسته یا ناخواسته درگیر «جنگ روایت‌ها» شده‌ایم، افزود: در این جنگِ شناختی و بیان روایت‌ها اگر نوجوانان از سواد رسانه کافی برخوردار و در زمان هجمه‌های دشمن راوی روایت‌های صحیح باشند، بسیار بهتر از زمانی است که از نگاه حاکمیتی با این موضوعات برخورد شود.

سرپرست دفتر بانوان و خانواده با تاکید بر اینکه در طرح سلما پرورش استعداهای نوجوانان در سه گام صورت می‌گیرد، گفت: در این طرح تلاش شده است که با محوریت زنان و دختران انقلابی و مبتنی بر شبکه‌سازی آموزش‌هایی به دختران و بانوان این رده سنی داده شود تا گام مؤثری جهت افزایش سواد رسانه‌ای، تقویت کنش‌گری نوجوانان و جوانان و بصیرت‌افزایی این قشر برداشته شود.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر انجام کارهای علمی و فرهنگی در قالب «رویداد» بسامد و تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، گفت: این رویداد ملی و مذهبی هم‌زمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سردار شهید قاسم سلیمانی به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود.

کد خبر 631072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.