افزایش سرانه بودجه متناسب با جمعیت شهر

شهردار مراغه گفت: افزایش سرانه بودجه متناسب با جمعیت شهر ضرورت دارد و خواستار تبیین راهبردها و سیاست‌های لازم در این خصوص هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مقتومی امروز _سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه_ در جلسه بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مراغه، اظهار کرد: لزوم هدفمندی مصارف در بخش‌های عمرانی و جاری و ضرورت انطباق بودجه سال آینده با برش یک‌ساله سند راهبردی و استراتژیکی برنامه پنج‌ساله شهرداری، به معاونت‌های مختلف تاکید می‌شود.

وی افزود: طبق بخشنامه بودجه مقرر شده است اعتباری برای پرداخت قسمتی از بدهی سنواتی شهرداری لحاظ شود و برای افزایش شفافیت بودجه سال آینده فهرستی از بدهکاران و بستانکاران به همراه بودجه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر مراغه تقدیم شود.

شهردار مراغه با بیان اینکه شناسایی نقاط ضعف شهری جزو ضرورت‌های مدیران در بودجه‌بندی است، خاطرنشان کرد: توازن در خدمت‌رسانی نسبت به حجم نیازها باید متناسب با اعتبار تخصیص‌یافته در بودجه سال آینده باشد.

مقتومی ادامه داد: افزایش سرانه بودجه متناسب با جمعیت شهری، ضرورت تدوین بودجه است؛ لذا خواستار تبیین راهبردها و سیاست‌های لازم در این خصوص هستیم.

وی با بیان اینکه توازن در بخش‌های مختلف نسبت به سهم آسیب‌ها و نقاط ضعف واجب و ارتقای سطح کیفی خدمات و هوشمندسازی شهر اهمیت زیادی دارد، تاکید کرد: لازم است اولویت‌بندی پروژه‌ها بر اساس اهمیت انجام شود و توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی قرار گیرد.

شهردار مراغه گفت: طرح تأمین منابع مالی بودجه سال ۱۴۰۲ به تفکیک شامل منابع داخلی شهرداری، منابع حاصل از فروش کالا و خدمات و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی است.

مقتومی تاکید کرد: بودجه سال آینده شهرداری مراغه با رویکرد و سیاست‌های اجرایی بودجه سال ۱۴۰۲ مبتنی بر تقویت حمل‌ونقل عمومی، ارتقای زیرساخت‌های درآمدزا با تکیه بر تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، هوشمندسازی شهر در حوزه‌های مختلف شهری، مطالعات و پژوهش در سطوح مختلف مدیریت شهری، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی، ارتقای خدمات مناسب و توجه به مشکلات بافت‌های ناکارآمد شهری، توسعه و بهسازی معابر سطح شهر جهت روان‌سازی ترافیک، اعمال سیاست‌گذاری در خصوص ارتقای سطح کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان، توجه به نشاط اجتماعی و ورزش‌های همگانی و ارتقای ایمنی و تاب‌آوری تأسیسات شهری تهیه و تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۱ به شورای اسلامی شهر ارسال خواهد شد.

کد خبر 631048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.