برخلاف تفکرات دیگران نتایج خوبی کسب کردیم/هدف ما حضور در مسابقات غرب آسیا است

«کسی فکر نمی‌کرد نتایج درخشانی به دست آوریم زیرا نسبت به تیم‌های دیگر تنها سه بازیکن شاخص داریم و دیگر بازیکنان، نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند و جوان هستند. تا اینجای لیگ نتایج خوبی کسب کردیم که به چشم جامعه بسکتبال آمده و این نشانه خوبی است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال بانوان ذوب‌آهن فصل گذشته با قهرمانی در لیگ دسته اول بسکتبال مجوز حضور در رقابت‌های سوپرلیگ را دریافت کرد.

مدتی پس از صعود دختران سبزپوش، باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرد قصد تیم‌داری در بسکتبال بانوان را ندارد، چراکه نبود اعتبار کافی باعث عدم تقویت لازم تیم می‌شد، اما در ادامه نظر مدیران این باشگاه تغییر و گاندوها با جذب تنها سه بازیکن راهی مسابقات لیگ برتر شدند.

این درحالی است که در اوایل مسابقات، شاگردان شمس نتایج خوبی کسب نکردند زیرا تعداد زیادی از بازیکنان این تیم اولین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کردند، اما در ادامه روند ذوبی‌ها تغییر کرد به شکلی که تیم قدرتمندی مانند شهرداری گرگان را شکست دادند و تا رده سوم جدول بالا آمدند.

ستاره سیاوشی یکی از بازیکنان قدیمی، جوان و تأثیرگذار ذوب‌آهن است که با وجود اینکه اولین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند، امتیازات زیادی را به دست آورده است. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با این بازیکن داشته که در ادامه می‌خوانید:

تیم بسکتبال ذوب‌آهن پس از قهرمانی در لیگ دسته اول بسکتبال به لیگ برتر صعود کرد و کمتر کسی حدس می‌زد تیم شما بتواند عملکرد خوبی بگیرد، نظر شما چیست؟

لیگ دسته اول بسکتبال را با قهرمانی تمام کردیم و راهی لیگ برتر شدیم، همانطور که گفتید کسی فکر نمی‌کرد نتایج درخشانی به دست آوریم زیرا نسبت به تیم‌های دیگر تنها سه بازیکن شاخص داریم و دیگر بازیکنان اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند و جوان هستند. تا اینجای لیگ نتایج خوبی کسب کردیم که به چشم جامعه بسکتبال آمده و این نشانه خوبی است، امیدوارم در سال‌های دیگر هم همینطور پر قدرت جلو برویم.

با توجه به اینکه باشگاه ذوب آهن در اوایل فصل قصد داشت تیم بسکتبال بانوان را از هرگونه فعالیتی دور کند، در حال حاضر حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد؟

باشگاه قصد نداشت برای تیم بسکتبال بانوان هزینه کند و بازیکن خارجی بیاورد. نخستین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کنیم، اما هرچقدر از مسابقات گذشت و نتایج خوب ما را باوجود امکانات و بازیکن کم دیده شد حمایت خود را بیشتر کردند. امیدوارم حمایت‌ها بیشتر از این شود زیرا بازیکنان تیم مستعد هستند و می‌توانند بهترین نتایج را کسب کنند.

سطح لیگ برتر بانوان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

امسال نسبت به سال‌های گذشته تا حدودی سطح مسابقات لیگ پایین آمده است، زیرا هیچ تیمی بازیکن خرجی جذب نکرده و با توجه به مشکلات اینترنت پخش زنده مسابقات کمتر شده است، اما همچنان شرایط خوب است و همه تیم‌ها تلاش می‌کنند بهترین نتیجه را کسب کنند.

در لیگ برتر بسکتبال مردان بازیکن خارجی تأثیر زیادی دارد به شکلی که طی دو سال یک بازیکن خارجی قهرمان لیگ برتر را مشخص کرد. آیا در بخش بانوان بازیکن خارجی همین‌قدر مهم و تأثیر گذار است؟

بله، در سال‌های گذشته یک‌سری از تیم‌ها بازیکن خارجی داشتند که سطح لیگ بالا رفته بود. آن‌ها سبک بازی متفاوتی نسبت به ما دارند و همین باعث می‌شود بازیکنان ایرانی نکاتی را از آن‌ها آموزش ببیند و تجربه خود را بیشتر کنند.

فرحناز شمس سرمربی تیم بسکتبال بانوان ذوب‌آهن نتایج خوبی کسب کرده، کار با این مربی چطور است؟

شمس، مربی بادانشی است که از سنین پایین با این مربی کار کرده‌ام، او تیم را از مسابقات پایه به لیگ برتر رساند و در لیگ برتر هم نتایج خوبی کسب کرده که قدرت فنی وی را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد نیمی از موفقیت ما به سرمربی تیم برمی‌گردد.

در دیدارهای ذوب تا به حال امتیازآورترین بازیکن تیم هستید، راجع به اهدافی که دارید بگویید

هیچ‌وقت آدمی نبودم که اهداف فردی را به اهداف تیمی ترجیح دهم. درحال‌حاضر هدف تیم‌ها کسب مقام در لیگ برتر و حضور در رقابت‌های غرب آسیا است. بازیکنان مستعد و یکدلی داریم که دوست دارم در کنار آن‌ها رشد کنم و نتایج خوبی بگیریم. در بسکتبال امتیازآوری یک کار تیمی است که اگر آن‌ها به خوبی توپ را به من نرسانند، من هم نمی‌توانم امتیازی بگیرم.

به عنوان پرسش پایانی، به قهرمانی در لیگ برتر هم فکر می‌کنید؟

صددرصد. تیمی هستیم که می‌توانیم هر غیرممکنی را ممکن کنیم، درواقع نتایج که کسب کردیم این موضوع را اثبات می‌کند.

کد خبر 631008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.