کلانتری حصه درگیر تغییر رای مسئولان انتظامی/اجازه تبدیل کتابخانه به کلانتری را نمی‌دهیم

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات شهر با اشاره به فراز و نشیب‌های احداث کلانتری در محله حصه گفت: مسئولان انتظامی از نظر بلندپروازانه خود عدول کنند تا به راه‌حلی برای رفع مشکل برسیم.

سیداحمد نواب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهرداری اصفهان برای احداث کلانتری در محله حصه شمالی، اظهار کرد: از سال گذشته که شهردار اصفهان از این محله بازدید کرد و قول احداث کلانتری در این محله را به شهروندان داد، فرایند تأسیس کلانتری آغاز شد.

وی افزود: بر اساس دستور شهردار اصفهان، مدیر منطقه ۱۴ به منظور مکان‌یابی برای احداث کلانتری، دو منزل مسکونی را به فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان معرفی کرد که یکی از این منازل که ساختمانی دو طبقه، نوساز و دارای تجهیزات لازم است، جهت احداث کلانتری مورد قبول کارشناسان نیروی انتظامی قرار گرفت و خریداری شد.

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات شهر ادامه داد: در این راستا نیروی انتظامی طی نامه‌ای خواستار ایجاد تغییراتی در منزل مورد نظر شد تا محلی برای بازداشتگاه موقت و اسلحه‌خانه با ملاحظات امنیتی در آن ایجاد شود که بر اساس نظر آنها پیمانکار انتخاب و عملیات عمرانی برای انجام تغییرات مد نظر نیروی انتظامی آغاز شد.

وی گفت: در مراحل انجام این اقدام و پس از بازدید فرمانده نیروی انتظامی استان از محل، این موضوع مطرح شد که زمین بایر مجاور این مکان باید محفوظ بماند اما در نهایت این نظر تغییر یافت و نیروی انتظامی اعلام کرد که قصد دارد این محل را به مرکز مبارزه با مواد مخدر در شرق اصفهان تبدیل کند؛ این موضوع با خواسته مردم در تناقض است، زیرا نیاز اهالی حصه احداث کلانتری برای ارتقای امنیت این محله و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

نواب گفت: در ادامه روند بررسی موضوع، عوامل انتظامی در جلسات متعدد اصرار داشتند که تنها کتابخانه حصه به کلانتری تبدیل شود که این خواسته با تفکرات شهردار فرهنگی اصفهان و رویکردهای دولت تناقض دارد و امکان انجام آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان اجازه نمی‌دهند که تنها کتابخانه حصه از دست برود، تصریح کرد: پیشنهاد دادیم زمینی را به وسعت ۵۰۰ مترمربع در مجاورت بازیکده حصه تملک کنیم اما درخواست نیروی انتظامی تملک یک زمین به مساحت دو هزار مترمربع است، در حالی که هیچ‌جای شهر اصفهان کلانتری دو هزار متر مربعی وجود ندارد و تحقق این خواسته هزینه سنگین و بی‌موردی را به شهر تحمیل می‌کند.

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات شهر افزود: در حاشیه دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز ۲۵ آبان، از فرمانده فراجا درخواست کردیم برای حل این مسئله دستورات لازم را صادر کند.

وی گفت: به صراحت اعلام می‌کنم حاضر هستیم برای احداث یک کلانتری در حد سایر کلانتری‌های شهر، زمینی به وسعت ۵۰۰ مترمربع تملک و آن را بر اساس استانداردها احداث کنیم، اما ساخت قرارگاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر در دستور کار ما نیست.

نواب تاکید کرد: مسئولان انتظامی از نظر بلندپروازانه خود عدول کنند تا به راه‌حلی برای رفع مشکل برسیم.

به گزارش ایمنا، طبق قانون، تملک زمین و ساخت کلانتری جزو وظایف شهرداری‌ها نیست و از جمله وظایف نیروی انتظامی است.

کد خبر 630971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    سلام‌خواهش‌مندیم‌زودتر‌کلانتری‌را‌‌احداث‌کنید...ممنون