دورنمای صنایع فضایی چین چه چیزی را نشان می‌دهد؟

یک منجم و ستاره‌شناس گفت: چین تلاش می‌کند به انرژی مازادی دست‌ یابد که در جهان بی‌همتا باشد و دیگر برای دستیابی به انرژی هزینه‌ای پرداخت نکند؛ درواقع این کشور قصد دارد به انرژی مانند خورشید دست‌ یابد که قابل کنترل باشد.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه‌های جدید فضایی چین و اهداف صنایع فضایی این کشور، اظهار کرد: درحال‌حاضر توریسم فضایی خیلی مورد توجه چین قرار نگرفته و این کشور بیشتر به دنبال پروژه‌های دیگری مانند ایجاد خورشید مصنوعی است.

وی افزود: توریسم فضایی درحال‌حاضر به‌شدت مورد توجه ژاپن قرار گرفته است، اما کشور چین به دلیل شرایط آب و هوایی خاص و با توجه به افزایش قیمت انرژی به‌دنبال توسعه تکنولوژی‌های جدید است.

این منجم و ستاره‌شناس ادامه داد: یکی از مباحثی که مورد توجه چین قرار گرفته است دستیابی به انرژی‌هایی از جنس هلیوم است، همچنین این کشور تکنولوژی همجوشی هسته‌ای مصنوعی را دنبال می‌کند.

وی اشاره کرد: چین تلاش می‌کند به انرژی مازادی دست یابد که در جهان بی‌همتا باشد و دیگر برای دستیابی به انرژی هزینه‌ای پرداخت نکند؛ درواقع این کشور قصد دارد به انرژی مانند خورشید دست‌یابد که قابل کنترل باشد.

منتظری در رابطه با فعالیت‌های چین در حوزه گردشگری فضایی و نقش ایستگاه فضایی جدید این کشور گفت: در حال حاضر پروژه‌هایی که کشور چین مد نظر دارد جنبه توریستی نیز دارد، اما ایستگاه فضایی این کشور قادر به توسعه توریسم فضایی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: به‌طورکلی ایستگاه فضایی تعریف و کاربرد ویژه‌ای دارد و در هر ایستگاه فضایی تنها تعداد محدودی از فضانوردان می‌توانند به طور همزمان فعالیت کنند.

این منجم ستاره‌شناس ادامه داد: توسعه صنعت توریسم‌فضایی بسیار پرهزینه است و قطعاً هر کسی نمی‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند؛ با این وجود ممکن است مانند گذشته افرادی تمایل به تجربه سفرهای فضایی داشته‌باشند؛ در گذشته انوشه انصاری با هزینه شخصی خود توریسم فضایی را تجربه کرد.

منتظری تاکید کرد: درحال‌حاضر نمی‌توان گفت گردشگری فضایی به صورتی که متصور هستیم، فعال شده است؛ این صنعت بسیار پرهزینه بوده و شرایط فعلی نیز با عمومی‌سازی گردشگری فضایی بسیار فاصله دارد.

کد خبر 630939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.