صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی چه اتفاقی می‌افتد؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: صحبت با تلفن همراه، زمان عکس‌العمل راننده را از ۰.۵ به ۱.۵ ثانیه افزایش می‌دهد، این امر سبب می‌شود تا راننده در شرایط بحرانی توانایی اقدام به موقع را نداشته باشد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درگیر کردن ذهن با موارد مختلف از جمله تلفن همراه، موجب می‌شود تا راننده قادر به تشخیص مسیرهای صحیح و حفظ فاصله مناسب در ترافیک نباشد.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد، رانندگانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند چهار برابر بیشتر از دیگر رانندگان در معرض خطر تصادف بوده و خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند، از این رو، توصیه می‌کنم به عنوان یک "شهروند با فرهنگ"، هنگام رانندگی، از تلفن همراه برای گفت‌وگو، پیامک زدن یا خواندن استفاده نکرده تا در نتیجه آن، موجبات خطر را برای خود و دیگران ایجاد نکنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: صحبت با تلفن همراه، زمان عکس‌العمل راننده را از ۰.۵ به ۱.۵ ثانیه افزایش می‌دهد، این امر سبب می‌شود تا راننده در شرایط بحرانی که همواره در طول رانندگی زیاد اتفاق می‌افتد به دلیل تمرکز کمتر بر ذهن و در نتیجه دیر فرمان دادن مغز به اعضای بدن برای رفتار مناسب، توانایی اقدام به موقع را نداشته باشد که در این مواقع احتمال وقوع حادثه، دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 630905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.