کارشناسان رسمی دادگستری بازوی توانمند دستگاه قضائی هستند

وزیر دادگستری با اشاره به جایگاه مهم کارشناسان رسمی، گفت: کارشناسان رسمی دادگستری، بازوی توانمند دستگاه قضائی هستند و احقاق حق و عدالت در صدور آرای قضائی مستلزم نظرات تخصصی کارشناسان رسمی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دادگستری، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری امروز _دوشنبه دوازدهم دی‌ماه_ در دیدار با اعضای شورای‌عالی کارشناسان رسمی دادگستری با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم کارشناسان رسمی، اظهار کرد: کارشناسان رسمی دادگستری بازوی توانمند دستگاه قضائی هستند و احقاق حق و عدالت در صدور آرای قضائی مستلزم نظرات تخصصی کارشناسان رسمی است.

وی صلاحیت، تخصص و ایمان را از خصوصیات لازم برای احراز جایگاه کارشناس رسمی دانست و گفت: موضوع استقلال نظر از مهم‌ترین خصایص و الزامات فعالیت در حوزه کارشناسان رسمی دادگستری است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: درباره روند انتخاب کارشناس برای پرونده‌های قضائی، بهترین روش استفاده از سامانه‌های تخصصی است تا از هرگونه شبهه و مسائل حاشیه‌ای پیشگیری شود.

وی نتیجه فعالیت کارشناسان رسمی را اجرای عدالت در جامعه دانست و گفت: جایگاه شورای‌عالی کارشناسان رسمی دادگستری در جذب، آموزش و نظارت بر فعالیت کارشناسان رسمی بسیار مهم و ارزشمند است، بر این اساس وزارت دادگستری با توجه به جایگاه قانونی آن، آماده پیگیری مسائل و مشکلات ذی‌ربط و اصلاح آئین‌نامه‌های موجود است.

کد خبر 630868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.