مرد بی‌پایان

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه، سیزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تبیین حرف نو جمهوری اسلامی» نوشت: اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان روز گذشته با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار انجمن‌های اسلامی را یکی از ثروت‌های جمهوری اسلامی و دارای مأموریت‌هایی منحصربه‌فرد خواندند و تأکید کردند: استمرار ثبات قدم، اثرگذاری بر محیط پیرامونی و تبیین حرف نوی جمهوری اسلامی از کارهای لازم انجمن‌های اسلامی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با گرامیداشت یاد مرحوم حجت‌الاسلام دکتر اژه‌ای از بنیانگذاران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، فعالیت جوانان دانشجو و برخوردار از نگاه‌های نو و تحولی را مغتنم دانستند و افزودند: انجمن‌های اسلامی با دو هدف تقویت پایه‌های فکری و اعتقادی خود اعضا و همچنین اثرگذاری بر محیط پیرامونی شکل گرفت اما انجمن‌های اسلامی در خارج از کشور یک مأموریت دیگر نیز دارند که معرفی تفکر بنیادی و مرکزی جمهوری اسلامی است.

مرد بی‌پایان

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مرد بی‌پایان» نوشت: «مرد بی‌پایان» عنوانی مبالغه‌آمیز نیست؛ و «بی‌پایان» صفتی دست‌نیافتنی و رؤیاانگارانه نیست.

ما فقط می‌گوییم قاسم سلیمانی شهید شد و خداوند درباره شهیدانش گفته است «مپندارید آنان که در سبیل خداوند کشته شدند، مرده‌اند، آنان زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.»

حاج‌قاسم نزد پروردگار خویش است و کسی که آنجاست، تمام‌شدنی نیست. زنده است، بیدار است، اثرگذار است، ملت را و خون ملت را به جوشش آورده است.

حس حاج‌قاسم شدن و حاج‌قاسم بودن را زنده نگه می‌دارد.

حس شرمسار حاج‌قاسم نبودن را تا ابد در رگ غیرت یک ملت به خروش می‌آورد؛ این است که حاج قاسم بی‌پایان است.

اسطوره باید مثل حاج‌قاسم باشد، جان‌فدا برای ملت، خالص، صادق، باهوش، با نهایت ترس از خدا و نهایت شجاعت مقابل دنیا. این اسطوره، بی‌پایان است و بادکنکی و بادبادکی مثل آن‌ها که می‌خواهند از خودشان قهرمان بسازند نیست که با سوزنی بترکد و با نسیمی به این سو و آن سو برود. حاج‌قاسم محکم در میان ما ایستاده است و تا دهه‌ها و سده‌ها قلوب و اذهان را تسخیر کرده است.

او اکنون نه‌تنها بر دل همه آزادی‌خواهان جهان حکمرانی می‌کند، بلکه معادلات سیاسی-نظامی جهان را هم به‌طور مستمر تغییر می‌دهد. جبهه مقاومت، لشکر اوست که جان تازه‌ای گرفته است.

حکمرانی اعتقادی حاج قاسم سلیمانی، مسیر خودش را می‌پیماید؛ پلیدترین انسان‌ها هم که بانی شهادتش شدند، اگر حتی ذره‌ای گمان می‌کردند شهید حاج قاسم سلیمانی، مکتب می‌شود و آن مکتب دودمان استکبار و استعمار را به باد خواهد داد، هرگز دست به آن غلط بزرگ در بامداد ۱۳ دی‌ماه ۹۸ نمی‌زدند.

مرد بی‌پایان

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «امتحانات نهایی در فاز ناامنی!» نوشت: یا می‌توانیم چشمانمان را روی واقعیت تلخ تقلب دانش‌آموزان ببندیم و نادیده‌اش بگیریم، یا باید با جزئیات آن آشنا شویم و با اطلاع کامل، به فکر چاره‌ای برای جلوگیری از آن باشیم؛ ما در این گزارش راه دوم را انتخاب کرده‌ایم.

دیروز با انتشار سوالات و پاسخ‌های امتحان نهایی عربی در فضای مجازی که البته هفته قبل نیز چنین اتفاقی رخ داده بود، دوباره ماجرای تقلب دانش‌آموزان به خبر پربازدید رسانه‌ها تبدیل شد و حتی برخی رسانه‌های خارجی هم آن را بازتاب دادند.

وزارت آموزش و پرورش بارها تاکید کرده است که سوالات امتحانات به دلیل رمزداربودن، به هیچ وجه امکان لو رفتن تا قبل از شروع آزمون را ندارد و البته مدعیان فروش سوالات هم این نکته را تأیید می‌کنند و قصه از همین جا آغاز می‌شود.

یافتن کانال‌های مدعی فروش سوالات، کار ساده‌ای است و ما هم به‌راحتی تعدادی از آن‌ها را یافتیم.

از روز شنبه، سوم دی‌ماه تا همین دیروز، سوالات و پاسخ‌های اکثر امتحانات نهایی در این کانال‌ها منتشر شده است.

دیروز هم برخی کانال‌ها، تنها هشت دقیقه بعد از شروع امتحان نهایی عربی، پاسخ سوالات آن را منتشر کردند.

ما هم تعداد دیگری از این کانال‌ها را بررسی کردیم و مشخص شد به عنوان مثال، برای امتحان نهایی درس جغرافیای رشته علوم انسانی که ساعت ۹:۳۰ دیروز آغاز شد، اولین تصویر از برگه امتحان، در ساعت ۱۰:۰۶ در یکی از این کانال‌ها منتشر شد.

البته در این آزمون ۸۰ دقیقه‌ای، داشتن ۴۴ دقیقه زمان برای شروع و پایان تقلب نه‌تنها کم نیست، بلکه زیاد هم هست!

پاسخ همه سوالات هم تا ساعت ۱۰:۴۳، یعنی هفت دقیقه قبل از پایان زمان امتحان در کانال منتشر شده است و دانش‌آموز متقلب فرصت کافی را برای نوشتن پاسخ‌ها دارد.

مرد بی‌پایان

کد خبر 630854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.