ساماندهی دستفروشان در حال انجام است

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شهرکرد گفت: ساماندهی دستفروشان توسط ماموران سازمان در حال انجام است و برخورد قانونی لازم با این افراد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی مهربانی امروز _ دوشنبه دوازدهم دی‌ماه _ در حاشیه اجرای طرح جمع‌آوری دست‌فروشان و سد معبر کنندگان، اظهار کرد: شهرداری در راستای اجرای قانون شهرداری‌ها، ماده ۵۵ تبصره دو بند یک طرح جمع‌آوری دست‌فروشان و ماشین‌های سیار را با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این طرح از هفتم دی‌ماه سال جاری آغاز شده است و تا پایان کامل طرح جمع‌آوری دست‌فروشان ادامه خواهد داشت، افزود: ساماندهی دست‌فروشان توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری انجام می‌شود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه شهروندان خودشان یک مأمور برای حفاظت از زیبایی و پاکیزگی شهری هستند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه دست‌فروشی و سد معبر با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند.

مهربانی تصریح کرد: افرادی که در سطح شهر اقدام به دست‌فروشی می‌کنند، موجب سد معبر و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان می‌شود و لازم است برخورد قانونی لازم با این افراد انجام شود.

وی تاکید کرد: شهرداری تلاش دارد با ایجاد بازار روز در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه، این دست‌فروشان را ساماندهی و معضل سد معبر را در سطح شهر کاهش دهد تا دست‌فروشان نیز امکان کسب درآمد داشته باشند، اما این مشکل همچنان وجود دارد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به ایجاد سد معبر با مصالح ساختمانی، تاکید کرد: زمانی که پروانه ساخت برای ساختمانی صادر می‌شود به مالک اجازه داده می‌شود برای احداث بنا از یک سوم معبر استفاده کند، چراکه برای ساخت ساختمان مصالح نیاز است.

مهربانی گفت: شهروندان موظف هستند عملیات ساخت‌وساز را بدون ایجاد مزاحمت انجام دهند، در صورتی که بیش از یک سوم معابر توسط این افراد مسدود می‌شود و لازم است برخوردهای قانونی توسط نیروهای شهرداری انجام شود.

وی با بیان اینکه برخوردهای قانونی با مغازه‌دارانی که اقدام به مسدود کردن پیاده‌روها می‌کنند انجام می‌شود، اظهار کرد: شهرداری تاکنون برای پلمب این گونه مراکز اقداماتی انجام داده است، اما همچنان شاهد سد معبر در سطح شهر هستیم.

وی افزود: در حال حاضر دو اکیپ از شهرداری به صورت مستمر در حال بررسی شهر هستند و در صورت مشاهده مغازه‌ای که ایجاد سد معبر کرده است، برخوردهای قانونی لازم را انجام می‌دهند.

کد خبر 630850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.