اضافه شدن ۱۰۸ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی

شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری با مشکلات زیادی در بخش حمل‌ونقل عمومی مواجه بود و شهروندان کمتر از اتوبوس استفاده می‌کردند، در دوره جدید مدیریت شهری توانستیم ۱۰۸ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه خودروی ون به ناوگان عمومی شهر اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر نوروزی امروز _دوشنبه دوازدهم دی‌ماه _ در جمع شهروندان در یکی از مساجد قدیمی شهر با اشاره به فرارسیدن دهه بصیرت و لزوم تشریح جهاد تبیین، اظهار کرد: بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای در حال تبلیغ این مسئله هستند که در رژیم گذشته کشور در وضعیت خوبی قرار داشته است و برای بهتر نشان دادن دوران رژیم پهلوی برنامه‌ریزی زیادی کرده‌اند، در حالی که کشور ما در دوران قبل از انقلاب عقب افتاده بود، خارجی‌ها در کشور ما همه‌کاره بودند و به شعور و اقتدار ملت ما توهین می‌کردند.

وی افزود: در دوران گذشته اگر کسی می‌خواست پست یا منصبی بگیرد باید به سفارت کشورهای خارجی پناه می‌برد تا اینکه با همت مردم و رهبری امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی در کشور رخ داد، پس از آن کشور فراز و فرودهای فراوانی مانند جنگ و توطئه‌های مختلف را تجربه کرد، اما امروز ایران یک کشور قوی و مستقل است و بر سر میز مذاکرات ابرقدرت‌های دنیا مقابل آنها می‌ایستد.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایران در حال حاضر کشوری با پیشرفت‌های چشمگیر است و از موضع قدرت با دنیا مذاکره می‌کند و چه‌بسا در بسیاری از مذاکرات جواب منفی می‌دهیم، در داخل کشور مشکلات و معضلاتی وجود دارد، اما اینها مربوط به اوضاع داخلی کشور و قابل حل است، اما در عرصه بین‌المللی مقتدرانه عمل می‌کنیم.

نوروزی تاکید کرد: این دستاوردها باید برای نسل جوان بازگو شود تا دشمن به وسیله گوشی‌های موبایل و فضای مجازی آنها را فریب ندهد.

وی تصریح کرد: شهر کرمانشاه با انباشت مشکلات و عقب‌افتادگی‌ها مواجه است و رفع همه آنها به یک‌باره میسر نیست، اما تلاش می‌کنیم از فرصت خدمتگزاری به مردم نهایت استفاده را ببریم و به کمتر شدن مشکلات و رفع دغدغه‌های شهروندان بپردازیم.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: این شهر ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد که ۱۲۲۴ هکتار آن را بافت ناکارآمد و فرسوده تشکیل می‌دهد و ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان ساکن این مناطق هستند؛ لذا خدمات‌رسانی به این مناطق دشوار است، اما مجموعه مدیریت شهری طی یک سال گذشته به مناطق حاشیه‌ای و بافت فرسوده توجه خاصی نشان داده‌اند و برای رفع مشکلات و معضلات این مناطق برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است.

نوروزی تاکید کرد: مشکلات زیادی در بخش حمل‌ونقل عمومی داشتیم و شهروندان کمتر از اتوبوس استفاده می‌کردند، در این دوره توانستیم ۱۰۸ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه خودروی ون جهت ارتقای سطح حمل‌ونقل عمومی به ناوگان شهر اضافه کنیم.

وی گفت: طی یک سال گذشته ۲۰۰ هزار تن آسفالت در شهر کرمانشاه ریخته شده که چندین برابر سال‌های گذشته است، به منظور حل معضلات ترافیکی طرح‌های زیادی مدنظر قرار گرفته است که بزرگراه شهید سرابیان یکی از آنها است.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: تقاطع میدان سپاه و تعریض پل قره‌سو نیز از دیگر برنامه‌های ما جهت کنترل ترافیک شهر است.

نوروزی تاکید کرد: روزانه ۶۵۰ تن زباله تولید می‌شود و حدود ۱۵۰ تن نیز توسط زباله‌گردها به سرقت می‌رود، با اجرای طرح جمع‌آوری زباله از در منازل مشکل زباله‌گردی و ماندن زباله در مخزن‌ها حل خواهد شد.

وی افزود: این طرح به زودی اجرایی و زباله‌ها ساعت ۹ هر شب از درِ منازل جمع‌آوری خواهد شد، هرچند این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، بدون کمک شهروندان موفق نخواهیم شد و امیدواریم شهروندان در این خصوص یاور مدیریت شهری باشند.

به گزارش ایمنا، شهردار کرمانشاه با حضور در مسجد اشجاری یکی از مساجد قدیمی شهر از نزدیک با ساکنان و نمازگزاران اطراف این مسجد در خیابان خیام دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 630843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.