آغاز طرح ملی واکسیناسیون اتباع خارجی در قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی اتباع خارجی هم‌زمان با سراسر کشور از دهم دی ماه در استان قم آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیامک محبی امروز_ دوشنبه دوازدهم دی_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری‌های واگیردار اهمیت دارد و مؤثر است، طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی اتباع خارجی هم‌زمان با سراسر کشور از دهم دی ماه در استان قم شروع شده است.

وی ادامه داد: این طرح در دو مرحله انجام خواهد شد که مرحله اول، واکسیناسیون تکمیلی شامل واکسن فلج اطفال و سرخک جهت افراد زیر ۱۵ سال و تجویز ویتامین A ویژه کودکان زیر پنج سال از روز گذشته آغاز و تا دهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مرحله دوم در قالب بیماریابی سل در جمعیت غیرایرانی ساکن در استان از دهم بهمن ماه به مدت سه ماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: این طرح در تمام مراکز و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در سطح شهر و روستا در ساعات اداری در حال انجام است، اما جهت افزایش دسترسی اتباع در مناطقی که جمعیت غیرایرانی بیشتری دارد، ۱۰ مرکز بقیه الله، پنبه جی، امام صادق، پیامبر اکرم (ص)، عبداللهی در جمکران، قنوات، جعفریه و لنگرود نیز در روزهای آینده تا ساعت ۱۷ فعال خواهد شد.

محبی با بیان اینکه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار مورد تاکید است، افزود: از جمله بیماری‌هایی که با واکسن قابل پیشگیری است، می‌توان به سرخک و فلج اطفال اشاره کرد، بنابراین لازم است تمام خانواده‌های اتباع غیرایرانی ساکن در استان جهت حفظ و ارتقای سلامت خود و افراد خانواده در اولین فرصت به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت در شهر و روستا مراجعه و نسبت به انجام واکسیناسیون تکمیلی اقدام کنند.

محبی افزود: در مناطقی از حاشیه شهر که امکان دسترسی به مراکز و پایگاه‌های سلامت بسیار محدود است، تیم‌های سیار مرکز بهداشت با مراجعه حضوری نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام خواهند کرد.

کد خبر 630840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.