برای پرداخت حقوق دهیاران مشکل داریم

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌ها بسیار اندک است ،به‌طوری که در پرداخت حقوق دهیاران با مشکل مواجه هستیم.

رسول غیبی‌حاجی‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد روستاهای دارای دهیاری زیر ۵۰ خانوار هستند و با توجه به اینکه اعتبارات بر اساس سرانه توزیع می‌شود، اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی به این دهیاری‌ها بسیار اندک است و امکان تعریف پروژه عمرانی وجود ندارد، حتی در پرداخت حقوق دهیاران با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ‌گونه حق‌الزحمه‌ای به شوراهای اسلامی روستاها پرداخت نمی‌شود و در روستا کسب‌وکاری وجود ندارد، اکثر شوراها پس از عضویت در شورای روستا به اجبار برای تأمین معاش به شهرهای مجاور می‌روند که امکان سکونت دائم در سال نیز وجود ندارد، از سوی دیگر سلب عضویت آنها تبعات بیشتری خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه اعتباراتی برای احداث ساختمان دهیاری‌ها اختصاص داده نمی‌شود، تصریح کرد: این موضوع عامل باعث بلاتکلیفی دهیاری‌ها شده است، همچنین پنج روستا در بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ جاده ارتباطی ندارد و جاده تعداد ١٣ روستای این بخش همچنان خاکی است و پوشش اینترنت نیز در ۲۳ روستای بخش مذکور وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شناسه حقوقی شوراهای اسلامی بخش مرکزی همچنان بلاتکلیف است، ضرورت دارد در روند صدور شناسه ملی شوراها تسریع شود.

غیبی‌حاجی‌ور با اشاره به افق ۱۰ ساله طرح هادی روستاها، اظهار کرد: به دلیل مهاجرت معکوس و رشد جمعیت در روستاها تخلفات ساخت‌وساز زیاد شده است، لذا ضرورت دارد بنیاد مسکن در بازنگری زودتر از موعد طرح‌های هادی اقدام کند و در بحث الحاقات و ساخت‌وسازها با شوراهای اسلامی و دهیاران بیش از پیش همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه قوت غالب روستاییان نان است، افزود: به دلیل اینکه سهمیه آرد بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ توزیع می‌شود، سهمیه تخصیصی به روستاییان بسیار پایین است و در این زمینه نارضایتی وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه بودجه‌ای برای روستاهایی که دهیاری ندارد، پیش‌بینی نشده است و طرح‌های هادی در این روستاها اجرا نمی‌شود، تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها باید با مقامات ذی‌صلاح جهت تأمین اعتبار هماهنگی شود.

کد خبر 630810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.