استانداردسازی و بهسازی ۱۴ کیلومتر از پیاده‌روهای منطقه ۸ تا پایان سال اتمام یابد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از نظارت میدانی از منطقه ۸ تهران خبر داد و گفت: باید ۱۴ کیلومتر از پیاده‌روهای منطقه ۸ که نیازمند استانداردسازی و بهسازی هستند، تا پایان امسال به اتمام برسند.

به گزارش ایمنا، علی خضریان در تشریح نظارت میدانی از منطقه ۸ تهران و محله نارمک با حضور مسئولان شهری و استانی جهت پیگیری مطالبات مردمی در مسجد حضرت ولیعصر (عج) نارمک اظهار کرد: در خصوص روشنایی معابر و میادین محله نارمک مقرر شد نمایندگانی از سوی مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) و اداره برق تعیین شوند تا ظرف یک هفته ضمن بررسی و حل مشکلات نتیجه را به فرمانداری و مجمع نمایندگان استان تهران اعلام کنند.

وی ادامه داد: در این نظارت میدانی مقرر شد چهار میدان میوه و تره‌بار از سوی شهرداری منطقه ۸ تهران در محله‌های مدائن، سبلان، مدنی و نارمک احداث شود؛ باید تا پایان امسال شهرداری منطقه ۸ نسبت به حل مشکل کم‌نوری میادین منطقه اقدام کند و گزارشی از اقدامات خود را به مجمع نمایندگان استان تهران و فرمانداری تهران ارائه کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرف ۱۰ روز باید مشکلات حوزه مبلمان شهری و لوازم بازی میادین و بوستان‌های محله نارمک احصا و تا پایان امسال نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شود، بنابراین با هدف افزایش سرانه ورزشی این منطقه، مقرر شد زمین چمن فوتبال در بوستان تمدن تا دهه فجر سال جاری توسط شهرداری منطقه افتتاح و سانس‌های ویژه‌ای نیز به مساجد محلات منطقه ۸ اختصاص داده شود.

وی احداث زمین چندمنظوره ورزش‌های والیبال و بسکتبال در پارک تمدن و بوستان معلم توسط شهرداری منطقه و اختصاص سانس‌های ویژه‌ای از این زمین به مساجد را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: ۱۴ کیلومتر از پیاده‌روهای منطقه ۸ که نیازمند استانداردسازی و بهسازی هستند باید تا پایان امسال به اتمام برسند، دو نماینده از سوی مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) و شهرداری منطقه تا بهمن‌ماه سال جاری باید پیاده‌روهایی که نیازمند استانداردسازی دارند را مشخص و به فرمانداری و مجمع نمایندگان استان تهران اعلام کنند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد شهرداری تهران تا پایان تابستان سال جاری در خصوص دوربرگردان غیرهمسطح در گلبرگ اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: شهرداری‌های مناطق ۷ و ۸ تهران زیر نظر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به منظور روان‌سازی ترافیک میدان سبلان مطالعات لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: مقرر شد سه پمپ بنزین کوچک مقیاس توسط اداره مشارکت شهرداری تهران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تا پایان سال در این منطقه احداث می‌شود. طی یک ماه آینده گزارش تصویری توسط دو نماینده از سوی مسجد و شهرداری منطقه ۸ در زمینه ایجاد خطوط جدید و یا کمبود اتوبوس در خطوط موجود جهت اصلاح حمل‌ونقل شهری تهیه می‌شود. همچنین در خصوص ساماندهی دست‌فروشان نمایندگانی از سوی بسیج محله و بازرسی شهرداری منطقه ۸ گزارشی را تهیه و به فرمانداری و مجمع نمایندگان استان ارائه کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص اداره سرای محله مدائن مقرر شد یک نفر از بین سه ائمه جماعت و یک نفر از بین سه نفر نماینده بسیج مساجد حضور داشته باشند، یادآور شد: با هدف کمک به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی محلات، مقرر شد دو سانس رایگان برای صبح و دو سانس رایگان برای بعدازظهر در روزهای پنجشنبه برای استفاده فعالان بسیج از سالن ورزشی امام رضا (ع) توسط آموزش و پرورش منطقه در نظر گرفته شود.

خضریان با تاکید بر اینکه مقرر شد آموزش و پرورش لیست مدارسی را که قصد نوسازی و تجهیز آنها تا پایان شهریورماه سال آینده دارد، ظرف یک هفته به فرمانداری اعلام کند، تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش منطقه ۸ مکلف شد برنامه‌ای ویژه را برای کادر آموزش و اداری و دانش‌آموزان مدارس منطقه در جهت افزایش سطح فرهنگی و بصیرت‌افزایی آنها تهیه و طی یک هفته به فرمانداری و مجمع نمایندگان تهران ارائه کند.

وی از دیگر تصمیمات این بازدید را افزایش سرانه کلانتری منطقه از دو کلانتری به سه کلانتری دانست و اظهار کرد: مقرر شد ارتقای دو کلانتری دیگر در این منطقه توسط فرمانداری پیگیری شود، همچنین مشکل تحویل زمین به کلانتری نظام‌آباد جهت احداث کلانتری چهارم را شهرداری منطقه به شورای تأمین مکاتبه کند و فرمانداری نیز این موضوع را در شورای اداری پیگیری کند و با هدف کمک به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مقرر شد، شهرداری منطقه ۸ به منظور کمک به مسجد ولی‌عصر (عج) محله نارمک مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک کند.

کد خبر 630770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.