آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: آموزش ساکنان روستاها با هدف اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملک‌پور امروز _سیزدهم دی‌ماه_ در نشست با دهیاران بخش باغبهادارن، اظهار کرد: بیشتر مردم فنی‌وحرفه‌ای را با رشته‌های خاص و سخت مانند جوشکاری و تراشکاری می‌شناسند، درحالی‌که تنوع رشته‌های مهارتی در فنی‌وحرفه‌ای بسیار زیاد است و آموزش‌های نرم نیز در این حوزه وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی بین روستاییان در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند، از این رو دهیاران روستاهای بخش باغبهادران می‌توانند مرکز فنی‌وحرفه‌ای را در رسیدن به اهداف تعریف شده یاری کنند.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به آموزش فنی‌وحرفه‌ای، اضافه کرد: دولت سیزدهم به دنبال اشتغال پایدار است که از مسیر فراگرفتن علم و مهارت ایجاد می‌شود، بر همین اساس به‌دنبال این هستیم تا با ظرفیتی که مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان وجود دارد، بتوانیم در روستاهای بخش باغبهادران تحولی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تصریح کرد: آموزش ساکنان روستاها با هدف اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها انجام می‌شود.

ملک‌پور ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه ارائه آموزش‌های مهارتی یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه روستاهای بخش باغبهادران به شمار می‌آید تا علاوه‌بر ایجاد مشاغل گوناگون، توسعه حوزه‌های مختلف و مورد نیاز شهرستان لنجان را با تأمین نیروی کار متخصص هموار کند که ثمره آن افزایش ضریب بهره‌وری در رونق تولید و کاهش بیکاری است.

وی تاکید کرد: روستاهای بخش باغبهادران ظرفیت‌های بکر فراوانی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و مشاغل خانگی دارد و ارائه آموزش مهارت‌آموزی توسط مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان علاوه‌بر توانمندسازی ساکنان روستاها می‌تواند دغدغه مسئولان و بازار کار برای تأمین نیروی انسانی ماهر و توانمند در حوزه‌های مورد نیاز را رفع کند.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان، آموزش و ارتقای مهارت روستاییان را از عوامل اساسی و مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و خاطرنشان کرد: امروز زمان آن رسیده تا روش تعامل، ارتباط و انتقال یافته‌ها به ساکنان روستاها را تقویت کرده تا با این روش ساکنان روستاها به‌ویژه نسل جوان را مطابق با رشته‌هایی که سبب توسعه هرچه بیشتر روستاها و رونق اقتصادی خانوارها خواهد شد، همسو کنیم.

کد خبر 630757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.