تاثیر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در رفع معضلات ناشی از بیکاری

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: بسیاری از مشاغل، اداری نیست اما از نظر کسب درآمد و درجه رفاه و مسائل مالی بسیار بالاتر از مشاغل دولتی است، از این رو باید تلاش کرد تا نسل جوان در مسیر تبدیل ایده‌ها به شغل و فراگرفتن آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملک‌پور امروز‬ _دوشنبه دوازدهم‬ دی‌ماه_‬ در نشست با امام جمعه باغبادران با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و رسالت امروز آن‌ها، اظهار کرد: روحانیت در ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی نقش بسزایی دارد و باید توجه داشت هدف‌گذاری اصلی سازمان فنی‌وحرفه‌ای نیز براساس منویات رهبری است که فرمودند‬ «فنی‌وحرفه‏‌ای‏‌ها باید توسعه یابد. ما به علم احتیاج داریم، اما به پنجه کارآمد هم احتیاج داریم»، از این رو به کمک روحانیت برای تبلیغ هرچه بیشتر آموزش فنی‌وحرفه‌ای بین نسل جوان داریم.

وی با بیان اینکه با کمک و حمایت روحانیت می‌توانیم اقدامات بزرگی را در حوزه آموزش فنی‌وحرفه‌ای و ایجاد اشتغال انجام دهیم، افزود: نسل جوان کشور بعد از دانش‌آموختگی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به دنبال شغل اداری هستند و این نگرش در نوع خود، مشکلی فرهنگی به شمار می‌آید که گریبان‌گیر جامعه شده است، از این رو باید به سمت رفع شدن آن گام برداریم.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: بسیاری از مشاغل، اداری نیست، اما از نظر کسب درآمد و درجه رفاه و مسائل مالی بسیار بالاتر از مشاغل دولتی است، از این رو باید تلاش کرد تا نسل جوان در مسیر تبدیل ایده‌ها به شغل و فرا گرفتن آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در ایجاد اشتغال و رفع معضلات ناشی از بیکاری نقش مؤثری دارد، گفت: مهارت در ایجاد فرصت‌های شغلی برای جویندگان کار نقش مهم و کلیدی دارد و جوانان می‌توانند با توأم کردن آموزش‌های نظری و عملی خود را در مقابل تغییرات تکنولوژیکی هماهنگ و کسب و کاری پررونق را خلق کنند.

ملک‌پور با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت همواره از گروه‌های مرجع و نخبه فکری کشور بوده‌اند، تصریح کرد: اگر جایگاه فنی‌وحرفه‌ای بین خانواده‌ها به درستی تبیین شود، دغدغه اشتغال و تأمین نیروی کار ماهر تا حد زیادی رفع خواهد شد. بر این باور هستیم که تقویت ارتباط فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان با ائمه جمعه و جماعات می‌تواند این مسیر را به دلیل پیوند عمیق این قشر با مردم هموار کند.

وی اضافه کرد: در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله) سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است، باید تلاش کنیم زمینه‌های تحقق شعار سال را فراهم کنیم و یکی از موانع سر راه تولید کمبود نیروی کار ماهر است و سازمان فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند با ارائه آموزش‌های منطبق با نیاز بازار کار و براساس نیازسنجی‌های علمی و اصولی، از تولید در کشور پشتیبانی کند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی در محیط واقعی کار برای مهارت‌آموزان از جذابیت بیشتری برخوردار است و افراد در این محیط‌ها مهارت‌ها را زودتر و بهتر کسب می‌کنند و امروز زمینه تحقق این مهم در شهرستان لنجان فراهم است.

کد خبر 630753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.