تولید رادیوداروها یکی از دستاوردهای صنعت هسته‌ای است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران با تکیه بر دانش بومی جوانان نخبه خود توانسته از ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای در ابعاد گوناگون بهره برد که تولید رادیوداروها و سامانه‌های پرتودهی یکی از مصادیق بارز آن به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت، حسین نوش‌آبادی درباره اهمیت توسعه صنعت هسته‌ای در حوزه‌های مختلف اعم از تولید رادیوداروها و سامانه‌های پرتودهی اظهار کرد: صنعت هسته‌ای در دنیا امری جالب توجه است. زیرا در بخش‌های کشاورزی، صنعت، بهداشتی و درمانی از آن بهره برده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش بومی جوانان نخبه خود توانسته از ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای در ابعاد گوناگون بهره برد که تولید رادیوداروها و سامانه‌های پرتودهی یکی از مصدایق بارز آن به‌شمار می‌رود، ادامه داد: به عبارتی، کاربردهای مختلف این صنعت موجب فراهم شدن آسایش و رفاه برای ملت کشورمان می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بر این اساس می‌توان اذعان کرد که با توجه به شرایطی که در کشورمان فراهم شده، هم‌اکنون یک میلیون بیمار به‌ویژه بیماران صعب‌العلاج می‌توانند از داروهای تولیدشده سازمان انرژی اتمی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای کشورمان فعالیت صلح‌آمیز دارد، اما متاسفانه غربی‌ها همواره تلاش کرده‌اند آن را با اتهامات سیاسی تحت تاثیر قرار دهند، افزود: این مهم در حالی است که ایران در مسیر پیشرفت‌های خود برای تامین نیازهای گوناگون حرکت کرده و مطابق قوانین بین‌المللی اقدامات لازم را انجام داده است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از صنعت و تکنولوژی هسته‌ای حق همه کشورهاست، خاطرنشان کرد: بر این اساس، جمهوری اسلامی درمقابل همه زورگویی‌ها خواهد ایستاد. هرچند که با توجه به روند مذاکرات پیش‌ِرو، کشورمان همچنان اعتقاد به گفت‌وگو به‌منظور حل‌وفصل مسائل و اتهامات بی‌اساس دارد.

کد خبر 630687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.