افراطی‌ترین کابینه اسرائیل/ زمزمه آغاز انتفاضه

یک کارشناس روابط بین‌الملل تشدید خشونت‌ها را یکی از پیامدهای شکل‌گیری چنین کابینه‌ای در سرزمین های اشغالی دانست و گفت: پنج تن از وزرای عضو کابینه، وابسته به حزب صهیونیستی دینی هستند و این مسئله به معنای رویکرد خشونت‌آمیز اعضای کابینه نسبت به فلسطینیان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آغاز کار تندروترین کابینه رژیم صهیونیستی با انتقاد و هشدارهای فراوانی درباره آینده تاریک این رژیم و احتمال از سرگیری دوره پرتنش دیگری در فلسطین اشغالی همراه بود.

کابینه کنونی تل‌آویو از بدترین دولت مافوق محافظه‌کار و تندرو تشکیل شده که مأموریت‌های مهمی مانند تغییر سیستم قضائی تا الحاق کرانه باختری و باز گذاشتن کامل و بی‌سابقه دست نظامیان مسلح صهیونیستی در مقابل شهروندان بی‌سلاح فلسطینی را برای خود تعریف کرده است بر این اساس بسیاری از تحلیلگران سیاسی تخمین می‌زنند که کابینه جدید بنیامین نتانیاهو مدت زیادی دوام نداشته باشد.

بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر به اتهام رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت‌دارای پرونده باز قضائی است و انگیزه نتانیاهو به ائتلاف با تندروها نیاز دارد تا قوانین لازم را برای بسته شدن پرونده خود تغییر دهند.

تشدید خشونت در سرزمین‌های اشغالی

حسن هانی‌زاده، کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص پیامدهای تشکیل کابینه افراطی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به دلیل حضور شخصیت‌های افراطی از جمله بن قفیر که یک شخصیت کاملاً افراطی و ماجراجو می‌تواند به فروپاشی سریع رژیم صهیونیستی کمک کند.

وی تشدید خشونت‌ها را یکی از پیامدهای شکل‌گیری چنین کابینه‌ای در سرزمین‌های اشغالی دانست و افزود: حتی کشورهای اروپایی که پشتیبان بی‌قید و شرط رژیم صهیونیستی هستند نیز از تشکیل چنین کابینه‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند به دلیل اینکه پنج تن از وزرای عضو کابینه وابسته به حزب صهیونیستی دینی هستند و این مسئله به معنای رویکرد خشونت‌آمیز اعضای کابینه نسبت به فلسطینیان خواهد بود.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه رزمندگان و جنبش‌های مبارز فلسطینی نیز سازوکارهای لازم را برای تقابل با چنین کابینه‌ای تعریف می‌کنند، گفت: پس از شکل‌گیری کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو یک آماده‌باش کلی در کرانه غربی و غزه آغاز شده همچنین از سوی جنبش‌های مبارز فلسطینی از جمله جهاد اسلامی و حماس نیز در روزهای گذشته یک رزمایش میدانی بزرگ در غزه صورت گرفته است.

آغاز یک انتفاضه بزرگ

وی شروع فعالیت کابینه افراطی رژیم صهیونیستی را همراه با آغاز یک انتفاضه بزرگ اعلام کرد و یادآور شد: هرچه اسرائیل به سمت تشدید خشونت‌ها حرکت کند، طبیعی است که مردم و رزمندگان فلسطینی نیز سازوکارهای متناسب با این متغیرهای جدید را تعریف خواهند کرد، بنابراین پس از آغاز کار این کابینه طبیعی است که شاهد آغاز یک انتفاضه بزرگ در اراضی اشغالی خواهیم بود.

هانی‌زاده با اشاره به افزایش توان جبهه مقاومت گفت: رزمندگان فلسطینی علاوه بر مسائل میدانی و نظامی در جنگ سایبری نیز جبهه بزرگی تشکیل داده‌اند که در ماه‌های اخیر شاهد حملات مهم جبهه سایبری محور مقاومت به زیرساخت‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی بودیم که آسیب‌های جدی به این رژیم وارد کرد.

جنگ میدانی و سایبری با رژیم صهیونیستی

وی پیش‌بینی کرد: در آینده نزدیک شاهد شکل‌گیری دو جریان مهم از جمله جنگ میدانی و جنگ سایبری بر ضد رژیم صهیونیستی از سوی مردم فلسطین خواهیم بود.

این کارشناس روابط بین‌الملل درباره دلیل انتخاب شخصیت‌های تندور در کابینه دولت رژیم اشغالی گفت: برخی احزاب افراطی مثل صهیونیستی دینی اعتقاد دارند که باید با مشت آهنین با فلسطینی‌ها برخورد کرد اما تجربه نشان داده که این مسئله نتیجه معکوس داشته است و هر چه خشونت‌ها علیه مردم فلسطین تشدید شود، نوعی همبستگی منطقه‌ای اسلامی و عربی با ملت فلسطین شکل می‌گیرد که به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

آفت جدی افراط‌گرایان برای بقای رژیم صهیونیستی

وی با اشاره به حضور چهره‌های افراطی جنجالی مانند بن قفیر در کابینه دولت نتانیاهو گفت: این شخصیت که خواهان طرد همه فلسطینیان است، می‌تواند یک آفت و آسیب جدی برای بقای رژیم صهیونیستی به شمار آید.

هانی‌زاده درباره واکنش کشورهای اسلامی به تشدید فشار بر فلسطینیان خاطرنشان کرد: در جام جهانی قطر که به‌تازگی برگزار شد، شاهد حرکت‌های مردمی برای حمایت از مردم فلسطین بودیم با وجود اینکه کشورهایی مانند مغرب، سودان، عربستان، امارات و دیگر کشورها با رژیم صهیونیستی روابط پنهان و آشکار دارند مردم این کشورها با مردم فلسطین همبستگی داشتند.

دفاع ملت‌های مسلمان از انتفاضه

وی تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای سازش با رژیم‌های عربی را بی‌نتیجه دانست و تصریح کرد: با اینکه اسرائیل تلاش می‌کند که با رژیم‌های عربی رابطه برقرار کند اما مردم جهان و مسلمان منطقه در تقابل با رژیم صهیونیستی هستند و در انتفاضه جدیدی که آغاز شده است مسلمانان در کنار ملت فلسطین خواهند ایستاد.

این کارشناس روابط بین‌الملل درباره احتمال تشدید درگیری‌ها در سرزمین اشغالی اظهار کرد: با توجه به اینکه حماس و جبهه جهاد اسلامی اکنون از موشک‌های بالستیکی با توان بالایی برخوردار است و عمق و برد این موشک‌ها تا ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد، می‌تواند دورترین نقطه تأسیسات نظامی اسرائیل را هدف قرار دهد و این توانایی در تغییر معادله‌های میدانی فلسطین کاملاً مؤثر است.

کد خبر 630673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.