۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کدام محدوده شیراز وقف است؟

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهروندان شیرازی حق دارند بدانند چه میزان از این کلان‌شهر وقف است و در کدام محدوده قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا هاجری امروز_ یک‌شنبه یازدهم دی _ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: جهت کارآمدی مدیریت شهری نکاتی را مطرح می‌کنم، در شورای چهارم مصوب کردیم، شیراز قدیم تحت پوشش شهرک سینمایی همچون شهرک غزالی در زمین‌های متعلق به شهرداری در انجیره ساخته و سپس سریال حضرت احمد بن موسی (ع) در آن ساخته شود.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه سه جانبه شهرداری شیراز، صدا و سیمای مرکز فارس و تولیت سومین حرم امضا شد، اما این پروژه فاخر را قربانی کردند و اجازه ندادند بر ظرفیت‌های شیراز افزوده شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: قدمت آرامستان دارالسلام از تخت فولاد اصفهان بیشتر است اما در بازسازی، بهسازی و قرار گرفتن در بسترهای زیارتی و گردشگری تفاوت بسیار است؛ اختلاف بر سر تقسیم این آرامستان بین میراث فرهنگی، اوقاف و شهرداری به‌رغم وجود طرح و نقشه‌ها و هزینه‌های بسیار توسط شهرداری، راکد مانده، همچنان پاتوق معتادان و کارتن خواب‌ها شده است، از نماینده ولی فقیه و استاندار فارس درخواست دارم، با جمع کردن اضلاع سه گانه، اختلاف و گره گشایی کرده تا این آرامستان جهانی بتواند جایگاه واقعی خود را به‌دست آورد و محور حضور زواّر اهل قبور و گردشگران اماکن تاریخی باشد.

وی تصریح کرد: با اعتقاد قلبی و عقلی به سنت حسنه وقف، لازم است محدوده قانونی موقوفات شیراز مشخص شود. سلیقه‌ای به کوه، دره و رودخانه‌ها که از انفال می‌باشند گسترش نیابد، بنابراین از ریاست شورا و شهرداری مدیر و مدبر درخواست دارم، کارگروهی را مأمور کنند تا وضعیت موقوفات شیراز را مشخص کند.

هاجری اضافه کرد: برخی از تولیت موقوفات، مردم را تحت فشار دریافت‌های نجومی قرار داده است و شهروندان را به وقف بی اعتماد و بد بین می‌کنند، مردم شیراز حق دارند بدانند چه مقدار از شیراز وقف است و محدوده‌های آن کجاست؟ متولیان و تولیت‌های آنچه کسانی هستند؟ دریافت‌های آنها چگونه محاسبه و دریافت می‌شود و در کجا هزینه می‌شود؟

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: حق شهروندان شهر است اطلاع داشته باشند، بی‌شک هیچ مورد سری و محرمانه‌ای در کار نیست و باید مشخص شود که صلاحیت تولیت‌ها را چه مرجعی تأیید می‌کند؟ اوقاف و امور خیریه چه‌کار می‌کنند؟

کد خبر 630629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.