تداوم تشدید غلظت آلایندگی‌ها و کاهش کیفیت هوا

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی امروز با تشدید شرایط پایداری جوی، گفت: از اواخر فردا تا اوایل روز پنجشنبه چهاردهم دی‌ماه سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی تداوم دارد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواسط روز چهارشنبه روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به‌صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی امروز با تشدید شرایط پایداری جوی، افزود: از اواخر فردا تا اوایل روز پنجشنبه چهاردهم دی‌ماه سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی تداوم دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: در مناطق مرکزی و صنعتی استان به سبب سردی هوا و سکون نسبی جو افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش دید و کیفیت هوا تداوم دارد و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تشدید خواهد شد.

وی سکون نسبی، افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها را از اثرات مخاطرات تشدید سامانه شرایط پایداری جوی دانست و گفت: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر نداشتن تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌شود.

آقایی با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به منفی چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 630599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.