تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های اصفهان برای ۲ روز+ جزئیات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره نحوه برگزاری کلاس‌های درس در مدارس و دانشگاه‌ها، توضیحاتی ارائه داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌دنبال استمرار شرایط آلودگی هوا، ریزش هوای سرد و سنگین، پایداری جو و وارونگی دما، کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان که به صورت مستمر در حال برگزاری است، با تشکیل نشست اضطراری، دانشگاه‌ها و مدارس تمام مقاطع تحصیلی مناطق شش‌گانه آموزش‌وپرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، شاهین‌شهر، نجف‌آباد، زرین‌شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دوازدهم و سیزدهم دی‌ماه غیرحضوری اعلام کرد.

وی ادامه داد: مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق طی دو روز اعلام شده تعطیل و نیز مطابق با برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش، امتحانات دوره اول و دوم متوسطه براساس زمان‌بندی اعلام شده برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به منظور کاهش ترافیک و انتشار آلاینده‌های خودرویی، طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در محدوده ترافیکی شهر اصفهان طی دو روز اعلام شده از درِ منزل و از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مدت هرگونه تخلف در بخش منابع آلاینده ثابت همچون صنایع، کارگاه‌ها و نیز منابع آلاینده سیار ازجمله خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی توسط محیط زیست و عوامل راهنمایی رانندگی اعمال قانون خواهند شد.

شیشه‌فروش تأکید کرد: توصیه می‌شود شهروندان از ورزش در فضای باز اجتناب کنند و تردد خود را در هسته‌های مرکزی و پُر ترافیک شهرها کاهش دهند.

کد خبر 630595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    جلوی پالایشگاه را بگیرید که ازوت نسوزونه اونوقت این الودگی را هم نداریم
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    مازوت سوزی ها را ول کردید چند درصد کم خودرو دود زا را گنده میکنید
  • Dr :) IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 0
    ما دبیرستانی ما دهه هشتادیا ما همیشع بیچاره بودیم :/ ی کفن بفرستید در خونمون یدفعه مگ خون بقیه رنگین تر ماس؟