ضرورت ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های نیازمند

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی کسب‌وکار، تولید محصولات باکیفیت و دستیابی خانواده‌های نیازمند به درآمد پایدار از رویکردهای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم محمدی امروز یکشنبه یازدهم دی‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌اندازی کسب‌وکار، تولید محصولات باکیفیت و دستیابی خانواده‌های نیازمند به درآمد پایدار از رویکردهای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است.

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی این نهاد ویژه طرح‌های اشتغال افزود: پرداخت تسهیلات بر اساس طرح اشتغال، کمک بلاعوض، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدید پیوسته از طرح‌های اشتغال و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی ازجمله این خدمات است.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خانواده‌های نیازمند غیر تحت‌حمایت و دارای شرایط نیز می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: در ۹ماهه ابتدای امسال از مجموع ۴۷۲۴ طرح اشتغال، ۱۲۷۳ طرح توسط نیازمندان غیر تحت‌حمایت ایجاد شده است. همچنین ۴۶۵ مددجوی تحت‌حمایت کمیته امداد استان نیز به کارخانه‌ها و شرکت‌ها معرفی و مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه بسته‌های تشویقی ویژه کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی، زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کند، گفت: پرداخت حق بیمه مددجویان به مدت دو سال و در مناطق محروم تا چهار سال یا دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت‌ساله از این بسته‌هاست که در مناطق محروم، هر دو بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

محمدی تصریح کرد: آموزش مهارت‌آموزی در کنار توجه به مسائل رفاهی مددجویان حائز اهمیت است. با وجود ظرفیت‌های بسیار در استان، آموزش جامعه هدف کمیته امداد بر خودکفایی مددجویان تاثیرگذار است. اشتغال پایدار می‌تواند مسیری برای قطع زنجیره فقر باشد. مددجویان با هدایت و مشاوره کارشناسان این حوزه، علاوه بر کسب آموزش‌های لازم برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال، نیازمند تسهیلات هستند.

کد خبر 630584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.