تحصیل در فضای مجازی دانش‌آموزان را با مشکل مواجه کرده است

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکلات و معضلات دوران پسا کرونا و تحصیل درفضای مجازی، گفت: این امر موجب شد تا دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی با مشکلاتی مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا خسروی امروز - یکشنبه یازدهم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نشست توجیهی تبیین مقررات مدارس غیر دولتی در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرکرد برگزار شد.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات دوران پسا کرونا و تحصیل در فضای مجازی، ادامه داد: این امر موجب شد تا دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی با مشکلاتی مواجه شوند، اما با تلاش مؤسسان مدارس و اقدام جهادی و تلاش برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، تا حدودی این موانع مرتفع شد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در این نشست در خصوص استحکام بنای مدارس، نحوه پرداخت حق الزحمه و حق بیمه نیروهای آزاد و گزینش نیروها و تغییر در نرخ شهریه مدارس غیر دولتی، تهویه کلاس‌های درس، انعقاد قرارداد شهریه با اولیا و قرارداد حق‌السعی با نیروها گفت‌وگو کردیم.

وی خاطرنشان کرد: نظام آموزش‌وپرورش مسئولیت شکوفایی استعدادها و توانایی نسل کنونی و آینده جامعه را برای رسیدن به توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به عهده دارد، لذا باید هم‌اندیشی‌های لازم صورت گیرد که چه اقداماتی در نظام تعلیم و تربیت و در مراکز و آموزشگاه‌ها انجام دهیم.

خسروی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش امر حاکمیتی است و واگذاری آن به غیر، ممنوع است، فعالیت‌هایی که در مدارس و مراکز غیردولتی انجام می‌شود، اجرای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است که در نتیجه آن، اعطای مجوز فضای آموزشی، بستری مناسب برای فعالیت‌های مالی و اقتصادی مؤسسان نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: نگاه به مسائل تربیتی و اعتقادی، حفظ دستاوردهای اسلام و انقلاب جزو اولویت‌های دولت است، لذا تربیت دانش‌آموز باید برای تداوم انقلاب باشد و دستاوردهای خود را به آیندگان انتقال دهد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: لازم است استانداردهای مناسبی برای برگزاری آزمون‌ها داشته باشیم، همچنین باید برای داشتن محتوای بومی متناسب با زیست‌بوم جلسات مختلفی برگزار شود تا بتوانیم الگو و مدل تولید محتوایی مناسبی ارائه دهیم.

کد خبر 630571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.