۳۰۰۰ اوراق موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) خریداری شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: ثبت موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) از اواخر سال ۹۸ در استان آغاز شد و تاکنون از داخل و خارج از استان، سه هزار اوراق موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) معادل ۱۵۰ میلیون تومان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری امروز - یکشنبه یازدهم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) از اواخر سال ۹۸ در استان آغاز و تصمیم بر آن شد که هر سهم از این موقوفه، ۵۰۰ هزار ریال باشد تا مردم در هر سطح اقتصادی بتوانند هر تعداد سهمی که استطاعت دارند، خریداری کنند.

وی ادامه داد: رونمایی از اوراق موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) در استان چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان و رسانه‌ها رونمایی و فروش اوراق در سراسر استان آغاز شد. در زمان شیوع کرونا با تبلیغاتی که انجام می‌شد بنا داشتیم طی یکی یا دو سال این موقوفه خریداری و به ثبت برسد، اما به‌دلیل مشکلات فراوان حاصل از کرونا و نبود امکان تبلیغات گسترده و نیز تمرکز کمک‌ها و حمایت‌ها در مقوله مواسات و کمک مؤمنانه، این برنامه‌ریزی دچار وقفه شد و روند کندی را طی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تاکنون از داخل و خارج از استان، سه هزار اوراق موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) معادل ۱۵۰ میلیون تومان خریداری شده است که در دو حساب نزد بانک‌های مهر و رسالت نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برپایی مراسم دهه اول فاطمیه از شانزدهم تا بیستم آذرماه بود، ادامه داد: برپایی کرسی تلاوت فاطمی، سخنرانی، روضه‌خوانی و اطعام زائران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بهره‌مندی زائران و عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س) بود. فضاسازی بقاع متبرکه، نصب تابلوهای نمایشگاهی، سیاه‌پوش کردن بقاع و استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی از برنامه‌های اجرا شده برای این ایام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری با اشاره به اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: ۱۰ مبلغ بومی و غیربومی در ایام فاطمیه به بقاع متبرکه استان به منظور تبلیغ و نشر معارف و سیره زندگانی حضرت زهرا (س) اعزام شدند، همچنین تعدادی از این مبلغان در بقاع متبرکه تحت عنوان خیمه‌های معرفت روزانه به پاسخگویی مسائل شرعی و مشاوره خانواده پرداختند.

کد خبر 630548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.