احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در راستای کاهش آلودگی هوا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح بزرگراه‌های پایتخت می‌تواند رفت و آمدها را کاهش دهد و آلودگی هوا را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز_ یک شنبه یازدهم دی‌_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر بعضی از کلان‌شهرهای جهان و شهرهای ایران همچون قزوین و قم که در گذشته درگیر آلودگی هوا نبودند به این معضل دچار شده‌اند؛ بنابراین باید راهکارهای ضروری و مؤثر به منظور کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شود.

وی افزود: احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح بزرگراه‌های پایتخت می‌تواند رفت و آمدها را کاهش دهد و آلودگی هوا را کم کند؛ این طرح را شهرداری آغاز کرده است و امیدوارم در کنار این پروژه ورود به موقع واگن‌های مترو و اتوبوس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، آلودگی هوا را کاهش دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهردار تهران بر تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح به منظور صرفه‌جویی ۶۰۰ هزار لیتر بنزین به صورت روزانه تاکید دارد؛ به یاد دارم زمانی «زنگنه» وزیر وقت نفت در صحن علنی شورای اسلامی شهر حاضر شد و قول داد به همان اندازه که صرفه‌جویی بنزین در شهر رقم بخورد، وزارت نفت به شهرداری برای خرید اتوبوس کمک می‌کند، در این خصوص توافق‌نامه‌ای نیز امضا شد، اما این موضوع اجرایی نشد و به دست فراموشی سپرده شد.

چمران تصریح کرد: وزیر کشور قولی مبنی بر ورود ۱۰۵ دستگاه قطار مترو به صورت فوری داد، اما پیش‌بینی می‌شود ورود این میزان قطار دو سال زمان می‌برد، به علاوه نوع خودروهایی که قرار است به عنوان تاکسی در حمل‌ونقل عمومی استفاده شود، هنوز معلوم نشده است اما اعلام کرده‌اند که از خودروهای داخلی استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد استفاده از خودروی خارجی را برای حمل‌ونقل عمومی داده‌ایم، زیرا خودروی خارجی وارد کشور می‌شود و تاکسی خارجی نیز می‌تواند در کنار خودروهای داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ممنوع بودن ورود تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه امام خمینی (ره)، افزود: راننده‌های اسنپ راننده‌های شهری هستند و آزمایش‌های مورد نیاز جهت خدمات‌دهی در خارج از شهر برای آنها انجام نشده و راهنمایی و رانندگی این مطلب را عنوان کرده است.

چمران تاکید کرد: آمادگی راننده اسنپ و خودرو برای سفرهای خارج از شهر احراز نشده و ممکن است صلاحیت لازم وجود نداشته باشند، تصمیم ممنوعیت ارائه خدمات برای راننده‌های اسنپ به دلیل موضوع‌های ایمنی و امنیتی اتخاذ شده است، چراکه ایمنی مسافر و راننده خودرو اهمیت زیادی دارد؛ لذا برای سفر در خارج شهر نخست باید مجوز لازم دریافت شود.

کد خبر 630533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.