قتل عام مردم اصفهان با مازوت‌سوزی/ وضعیت حمل زباله خوب نیست

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استفاده بی‌شرمانه از مازوت، ظلم و خیانت به مردم اصفهان است، گفت: نیروگاه شهید منتظری و دیگر صنایعی که از سوخت‌های غیرمتعارف استفاده کنند، به نوعی قتل عام مردم اصفهان را رقم می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه یازدهم دی_ در نطق میان دستور هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت آغاز سال نو میلادی اظهار کرد: اصفهان نماد زیست مسالمت‌آمیز ادیان بوده و است. زمانی در این شهر صفاخانه‌ای تشکیل شده بود و گفت‌وگوی ادیان در آن با حضور عالمان مسلمان و مسیحیت شکل می‌گرفت، لذا امیدواریم تمام شهرهای جهان، اصفهان را در این راستا الگوی خود قرار دهند.

وی با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار دل‌ها، مرد همیشه در میدان و مقاومت، طلایه‌دار جهاد تبیین، محبوب قلوب مردم مستضعف و خار چشم دشمنان بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امام علی (ع) فرمودند «کسی که به هنگام یاری ولی خود خواب باشد، با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد»، ما با داشتن رهبری حکیم و خردمند و ملت با وفای ایران توانسته‌ایم دشمنان را در دستیابی به اهدافشان ناکام بگذاریم.

وی ادامه داد: حضور مردم در حماسه ۹ دی، تشییع شهدای گمنام در شهر اصفهان، راهپیمایی ۱۳ آبان و برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) نشان‌دهنده حضور با بصیرت مردم جهت تقویت نظام و انقلاب و عهد و پیمان مجدد با رهبر مسلمانان جهان بود.

فلاح خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مردی بیدار بود که بسیاری از مردم مستضعف جهان را نیز بیدار کرد. شهادت او حزن و اندوه بسیاری به دنبال داشت و شکوه تشییع او نشان‌دهنده محبوبیتش در میان مردم بود.

وی با اشاره به استفاده نیروگاه شهید منتظری از سوخت مازوت گفت: استفاده بی‌شرمانه از مازوت، ظلم و خیانت به مردم اصفهان است؛ این نیروگاه و دیگر صنایعی که از سوخت‌های غیرمتعارف استفاده کنند، به نوعی قتل عام مردم اصفهان را رقم می‌زنند.

اگر برای دریافت عوارض رایزنی نکنیم، ثمره‌ای برای شهر به دست نخواهیم آورد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در قرآن کریم بسیار اشاره شده است که هرکسی فرد را از روی عمد به قتل برساند، جایگاهش دوزخ است؛ نیروگاه با سوخت مازوت در حال خفه کردن مردم است و گواه آن حضور مردم در بیمارستان‌ها است. باید پرسید متولیان امر چه می‌کنند و کجا هستند؟ چه حرکتی برای جلوگیری از سوخت مازوت انجام داده‌اند؟

وی در خصوص دریافت عوارض آلایندگی گفت: تاکنون ۱۳.۵ میلیارد تومان به عنوان عوارض آلایندگی به شهر اصفهان داده شده است، اما خطاب من به معاون مالی شهرداری این است که شما برای گرفتن عوارض آلایندگی چه کرده‌اید؟ اگر برای دریافت این عوارض رایزنی نکنیم، ثمره‌ای برای شهر به دست نخواهیم آورد.

وی با اشاره به جلسات مشترک شورا و نمایندگان مجلس اظهار کرد: خروجی این جلسات چیست؟ آیا جز گپ و گفت‌وگو و درددل بوده است؟ آیا نمایندگان مجلس برای گرفتن عوارض آلایندگی اقدام خاصی کرده‌اند؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت نظافت و حمل زباله در شهر گفت: وضعیت حمل زباله خوب نیست، به‌طوری که با حذف یک روز از جمع‌آوری زباله، به شهر و شهروندان کمکی نشد.

وی افزود: در روزهای شنبه و دیگر روزها سری به کوچه پس‌کوچه‌های شهر بزنید تا ببینید به نام کمک به کارگر، یک روز از جمع‌آوری زباله حذف شده، در حالی که کمکی به شهر و کارگر نشده است. معاون خدمات شهری سری به کوچه‌های شهر بزند.

وی خاطرنشان کرد: مردم توقع بیشتری دارند، باید برای رفع این مشکلات دست به دست هم دهیم.

کد خبر 630522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    دادستان اصفهان باید ورود پیدا کند......