نگهداری از کودک با روش نوین

افرادی که برای بهبود سلامت کودکان کار می‌کنند اغلب بر سلامت پزشکی تمرکز می‌کنند، مانند پیشگیری و درمان بیماری‌های رایج دوران کودکی و تشویق به تغذیه خوب. سلامت جسمانی بسیار مهم است، اما نیازهای ذهنی، اجتماعی و معنوی کودک نیز باید برآورده شود تا رشد کامل و سالم تضمین شود.

نوزادان و کودکان نوپا نیاز به توجه ویژه دارند زیرا مراقبت و توجهی که کودک در پنج سال اول زندگی دریافت می‌کند بر رشد کلی کودک تأثیر می‌گذارد. افراد در طول زندگی خود توانایی یادگیری را دارند، اما رشد مغز در ماه‌ها و سال‌های اول سریع‌ترین است.

اهمیت مراقبت از کودک

پرستاری از کودک بر عهده والدین و سایر مراقبان هر روز مراقب کودکان هستند، اما اغلب متوجه نمی‌شوند که چقدر انجام می‌دهند و چقدر اهمیت دارد. رشد و تکامل کودک به در دسترس بودن و کیفیت چهار چیز بستگی دارد:

  • خدمات مراقبت‌های بهداشتی
  • یک محیط خانه سالم
  • مراقبت عاطفی
  • تغذیه سالم

به نقل از مدیرعامل شرکت پرستاری بهار در شرایط دشوار، جایی که دسترسی به منابعی مانند غذا یا درمان محدود است، مراقبت خوب در منزل برای تضمین بقا، رشد و تکامل کودک از اهمیت بیشتری برخوردار است. دسترسی به خدمات پزشکی در یک مرکز بهداشتی محلی مهم است، اما آنچه در خانه اتفاق می‌افتد چیزی است که واقعاً تفاوت را ایجاد می‌کند. کارکنان بهداشت توصیه یا نسخه‌ای ارائه می‌دهند، اما این مراقب است که باید داروی لازم را تهیه کند و هر روز به کودک بدهد و همچنین کودک را برای واکسینه شدن ببرد. مراقب در خانه مسئولیت ایجاد محیطی سالم با پیشگیری از حوادث و آموزش بهداشت و نظافت به کودک مانند شستن دست‌ها و استفاده از سرویس بهداشتی را بر عهده دارد. مراقبت از کودک شامل تهیه و نگهداری غذای مغذی است. اطمینان حاصل کنید که پسر یا دختر آموزش دیده و به آنها عشق و محبت بدهید. کودکان باید به عنوان یک شخص در جایگاه خودشان ارزش قائل شوند.

مراقبت و تحریک عاطفی

نگهداری از کودک با روش نوین

تقریباً نیمی از توانایی‌های ذهنی کودک به کیفیت و سازگاری مراقبت‌های اجتماعی و عاطفی و فرصت‌هایی برای یادگیری بستگی دارد که کودک به‌ویژه در پنج سال اول زندگی دریافت می‌کند. مراقبت خوب یعنی:

  • به کودک عشق، محبت و توجه بدهید. مراقبان باید کودک را در آغوش بگیرند، نوازش کنند، با او صحبت کنند و به او آرامش دهند
  • از کودک در برابر سوء استفاده، غفلت و قرار گرفتن در معرض خشونت محافظت کنید
  • کودکان را به بازی، کشف و یادگیری تشویق کنید
  • با تشویق به مهارت‌های جدید و تحریک کودک از طریق صحبت و بازی با او به توانایی‌های در حال ظهور کودک پاسخ دهید.

این نوع مراقبت به جز زمان نیاز به منابع دیگری ندارد. ارائه مراقبت و تحریک خوب به کودکان پیش دبستانی باعث افزایش هوش آنها می‌شود. مهم‌ترین کاری که یک مراقب می‌تواند برای یک کودک خردسال انجام دهد این است که به کاری که کودک می‌خواهد انجام دهد پاسخ دهد. از راهنمایی کودک پیروی کنید. این بدان معنی است که مراقب باید به آنچه کودک یاد می‌گیرد توجه کند و به کودک کمک کند تا قدم بعدی را بردارد. به عنوان مثال، اگر کودکی شروع به تولید صدا کرده است، مراقب می‌تواند صداها را تقلید کند و صداهای جدید اضافه کند. مهم است که همه تلاش‌های کودک را تشویق کنید و او را برای کارهایی که انجام می‌دهد تحسین کنید، نه اینکه از او انتقاد کنید

کد خبر 630519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.