عملکرد مستقل کمیسیون ماده صد از ید شهرداری خارج است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: عملکرد مستقل اعضای کمیسیون ماده صد از حوزه اختیارات شهرداری خارج است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرجان دادایی امروز _ یکشنبه یازدهم دی‌ماه _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما به استناد ضوابط و مقررات شهرسازی حاکم در شهرداری شهرکرد موظف هستیم پروانه‌ای را صادر کنیم که در مفاد این پروانه بحث تأمین پارکینگ برای املاک مسکونی، املاک تجاری، خدماتی، صنعتی و اداری دیده شده باشد.

وی افزود: در بحث اجرا شاهد این هستیم که شهروندان و دستگاه‌های دولتی تغییر کاربری را در طبقات زیرزمین و همکف با شرط به شکل دیگر تغییر کاربری می‌دهند و آن را اعمال می‌کنند، شهرداری در این موارد پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می‌دهد که در صدر همه این قوانین، قانون ماده ۱۰۰ است که در تغییر کاربری‌ها و تأمین نشدن پارکینگ‌ها ورود پیدا کند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: شهرداری باید مالک را ملزم به تأمین پارکینگ در محل کند و ما در یک پروژه از صفر تا صد موافق تأمین پارکینگ تمام مالکان هستیم، اما اینکه بعد از آن پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شود و اعضای کمیسیون مستقل از شهرداری عمل می‌کنند، از ید ما خارج است‌؛ بنابراین علاوه بر آنکه در مفاد پروانه ساختمانی فضای پارکینگ دیده می‌شود، پارکینگ عمومی نیز در سطح شهر احداث می‌شود.

دادایی با بیان اینکه مشکلات طرح کمربندی ۱۵ خرداد در جلسه‌ای با حضور متولیان برگزار شد، تصریح کرد: حقوق مالکان اراضی شهر کیان باید هنگام اخذ تصمیمات مدنظر قرار بگیرد و توسعه شهر بر این مبنا انجام شود.

وی ادامه داد: تپه سراب یک اثر ملی است که در مسیر این طرح قرار گرفته و لازم است جابه‌جایی مسیر کمربندی به منظور حفظ این اثر ملی مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه هدف ما توسعه شهر و تکمیل این طرح است، گفت: نیاز است مالکان اراضی همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند تا اجرای ادامه طرح کمربندی، بار ترافیکی شهر به ویژه در میدان شهدا را کاهش می‌دهد.

دادایی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های شهری باید تمام جوانب مدنظر دستگاه‌های متولی باشد، افزود: بسیار مهم است که استفاده از اراضی برای توسعه شهر در موقعیت‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد تا عقب‌ماندگی‌ها با رویکردهای علمی‌تر جبران شود.

کد خبر 630508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.