مدیریت شهری بدون سرمایه‌گذار توان اجرای پروژه‌های شهری را ندارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش شورای ششم تهران رفع مشکلات منطقه ۲۲ است، زیرا مدیریت شهری بدون جذب سرمایه‌گذار توان اجرای پروژه‌های شهری را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکری‌هاشمی امروز _یکشنبه یازدهم دی_ در حاشیه بازدید از منطقه ۲۲ با بیان اینکه برای رفع مشکلات شهری با جمعیت و وسعت تهران، تنها نمی‌توان به بودجه محدود مدیریت شهری و منابع درون‌سازمانی متکی باشیم، اظهار کرد: سرانه‌های خدماتی منطقه ۲۲ بسیار ضعیف است و در شورای اسلامی شهر، تلاش خواهیم کرد تا نسبت به ارتقا و بهبود سرانه‌های این منطقه، اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه شهروندان منطقه ۲۲ از وضعیت حمل‌ونقل عمومی منطقه رضایت کافی ندارند، ادامه داد: در این منطقه نیز همچون سایر مناطق لازم است گسترش خطوط اتوبوسرانی و مترو به منظور امکان دسترسی شهروندان به حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه پاسخگو نبودن ناوگان حمل‌ونقل عمومی به نیازهای موجود باعث شده است که شهروندان به استفاده از خودروی شخصی رو بیاورند، گفت: بخشی از بار ترافیک در بزرگراه‌های تهران به‌ویژه بزرگراه‌های غربی و شرقی شهید همت، شهید خرازی و شهید حکیم با افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در دوره مدیریت «قالیباف» در شهرداری تهران و زمان احداث بزرگراه امام علی (ع) یک خط ویژه به اتوبوس‌ها اختصاص یافت، تصریح کرد: در نظر گرفتن خطوط ویژه هنگام ساخت تمام بزرگراه‌های جدید، باعث جابه‌جایی تعداد بیشتری از مردم به وسیله ناوگان اتوبوسرانی می‌شود.

تشکری‌هاشمی لزوم احداث خط ویژه اتوبوسرانی در منطقه ۲۲ و دسترسی شهروندان شهرک‌ها و محلات منطقه به این خط از طریق میدل‌باس، مینی‌بوس و وَن را ضروری دانست و افزود: هر چند مترو، تقاضای سفر بالایی را به خود اختصاص می‌دهد اما شهروندانی هستند که با وجود مترو بازهم مایل به استفاده از اتوبوس به‌منظور جابه‌جایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شورای اسلامی شهر تهران رفع مشکلات منطقه ۲۲ است، زیرا مدیریت شهری بدون جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصینمی‌تواند پروژه‌های شهری را با سرعت مورد انتظار پیش ببرد.

کد خبر 630497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.